- Author
- Dudzik-Lewicka Irena (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej)
- Title
- Koncepcja zarządzania strategicznego w małym przedsiębiorstwie
Strategic management concept in a small company - Source
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2013, nr 102, s. 40-48, rys.
- Issue title
- Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw - Mikrofirma 2013
- Keyword
- Przedsiębiorstwo, Zarządzanie strategiczne, Rozwój przedsiębiorstwa
Enterprises, Strategic management, Enterprise development - Note
- summ.
- Abstract
- Pragnienie spójnego i celowego rozwoju przedsiębiorstw zmusza do strukturalizacji zachowań i wymaga podporządkowania doraźnych interesów celom długookresowym i nadrzędnym. Zmienność celów, tak samo jak ich krótkotrwały charakter prowadziłyby bowiem do marnotrawstwa wysiłków, stałyby więc w sprzeczności z pragmatyką współczesnego zarządzania. A zatem forma zarządzania, uwzględniająca cechy otoczenia, kładąca nacisk na przyszłość i grupująca wysiłki wobec jednego najważniejszego celu, musiała się pojawić - w nauce zarządzania przyjęła termin zarządzania strategicznego i obecnie stanowi raison d'etre istnienia przedsiębiorstw.(fragment tekstu)
This study has been devoted to the issue of strategic management in small business.It tries to answer the question about the scope of the process of strategic management in small business and the state of knowledge on issues pertaining to this process among entrepreneurs.(original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library - Full text
- Show
- Bibliography
- A. Stabryła, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2000, s. 12-13.
- Tendencje w zarządzaniu organizacjami przyszłości, red. A. Barcik, R. Barcik, ATH, Bielsko-Biała 2006, s. 110.
- W. Barabasz, I. Dudzik-Lewicka, Zarządzanie strategiczne w małym przedsiębiorstwie, Wyd. ATH, Bielsko-Biała 2011.
- I. Dudzik-Lewicka, Tworzenie strategii przedsiębiorstwa, w: START. Przedsiębiorczość akademicka. Przewodnik, red. A. Pradela, Wyd. Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, Gliwice 2009.
- R.W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008, s. 200-203.
- Cited by
- ISSN
- 1640-6818
1896-382X - Language
- pol