- Author
- Drzazga Marek (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
- Title
- Internet w procesie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw w wielokanałowym handlu detalicznym
The Internet in the Process of Marketing Communication of Companies in Multichanel Retailing - Source
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2013, nr 105, s. 305-312, rys., bibliogr. 10 poz.
- Issue title
- Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej. T. 2
- Keyword
- Przedsiębiorstwo, Handel detaliczny, Technologie internetowe, Marketing relacji
Enterprises, Retail trade, Internet technologies, Relationship marketing - Note
- summ.
- Abstract
- Internet jako kanał sprzedażowy i komunikacyjny jest coraz powszechniej wykorzystywany przez przedsiębiorstwa handlowe zajmujące się stacjonarnym handlem detalicznym, co prowadzi do rozwoju tzw. wielokanałowego handlu detalicznego. W przypadku komunikacji marketingowej przedsiębiorstw stosujących sprzedaż wielokanałową głównym zadaniem przedsiębiorstwa handlowego jest kompleksowe informowanie aktualnych i potencjalnych klientów oraz innych grup adresatów o przedsiębiorstwie i jego ofercie sprzedażowej. W procesie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw handlowych stosujących sprzedaż wielokanałową szczególną rolę odgrywa Internet i jego narzędzia służące do komunikacji, jak: strony WWW, banery, poczta elektroniczna, oraz narzędzia Web 2.0. Służą one do budowania relacji przedsiębiorstwa z klientami.(fragment tekstu)
The Internet and its tools (websites, banners, emailing, Web 2.0, etc.) play a crucial role in marketing communication of companies employing multichannel retailing. The activities included in marketing communication of companies should serve to carry out bilateral communication with consumers resembling a dialogue making use of the principles of relationship marketing.(original abstract) - Accessibility
- The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library - Full text
- Show
- Bibliography
- Ahlert D., Becker J., Kenning P., Schütte R.: Internet & Co. im Handel. Strategien, Geschäftsmodelle, Erfahrungen, Springer Verlag, Berlin, Heidelberg, New York 2001.
- Bruhn M., Ahlers G.M.: Customer Touch Points -Aufgaben und Vorgehensweise einer Multi-Channel Communication, w: Handbuch Multi-Channel-Marketing, red. W. Wirtz, Gabler Verlag, Wiesbaden 2007.
- Drzazga M.: Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw handlu detalicznego z rynkiem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego Katowicach, Katowice 2012.
- Fuchs W.A.: Integration der E-Communication in die Corporate Communications, "Thexis" 2000, nr 3.
- Internet w marketingu, red. A. Bajdak, PWE, Warszawa 2003.
- Li Ch., Bernoff J: Marketing technologii społecznych, MT Biznes Ltd., Warszawa 2009.
- Lischka A.: Dialogkommunikation in Relationship Marketing. Kosten-Nutzen Ana-lyse zur Steuerung von Interaktionsbeziehungen, Wiesbaden 2000.
- Schobesberger A.: Multichannel- Retailing im Einzelhandel. Entwicklung, Motiva-tion, Einflussfaktoren, VDM Verlag Dr. Müller e.k. und Linzberger, Saarbrücken 2007.
- Schögel M., Saurer A., Schmidt I.: Multichannel Marketing - Fokus auf Kunden und Kanäle, "Thexis" 2002, nr 2.
- Zangler M.: Einkauf im Internet. Neue Median optimal nutzen, Carl Hanser Verlag, München, Wien 2002.
- Cited by
- ISSN
- 1640-6818
1896-382X - Language
- pol