BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Turek Tomasz (Politechnika Częstochowska)
Title
Wybrane narzędzia prognozowania popytu w działalności e-commerce'u
Selected Demand Forecasting Tools in E-Commerce Business Activity
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 87, s. 758-767, rys., bibliogr.5 poz.
Issue title
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 1
Keyword
Popyt, Prognozowanie, Internet
Demand, Forecasting, Internet
Note
summ.
Abstract
Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie stało się jednym z warunków egzystencji każdego przedsiębiorstwa. W każdym przypadku jakaś część każdej organizacji (lub informacje o niej) musi znaleźć się w ogólnodostępnej sieci. Wynika to z wielu czynników, a jednym z nich jest fakt, że wyszukiwarki internetowe stają się głównym, a w wielu przypadkach jedynym źródłem informacji o firmie dla klientów i kontrahentów.(fragment tekstu)

The aim of the article is to present practical tools used in demand forecasting for e-commerce activities. The first part explains the need for demand forecasting in the perspective of creating a business plan. The next section gives a basic classification of forecasting methods, starting from the approach taken by emerging actors, and then by online stores operating for some time. The last part of the paper presents a set of several practical solutions for usage In forecasting demand for online store.(original abstract)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Dwords.google.pl
  2. Alexa.com
  3. Cokupic.pl
  4. Google.com/analytisc
  5. Tradewatch.pl
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1896-382X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu