BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Szymański Grzegorz (Politechnika Łódzka), Blażlak Robert (Politechnika Łódzka)
Title
Bariery rozwoju internetowych zakupów grupowych
Barriers to the Development of Online Shopping Group
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 87, s. 749-757, rys., bibliogr.5 poz.
Issue title
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 1
Keyword
Zakupy grupowe, Handel elektroniczny
Group purchasing, e-commerce
Note
summ.
Abstract
Internetowe zakupy grupowe są od roku jednym z popularniejszych trendów w sektorze handlu elektronicznego. Serwis Groupon to potęga nie tylko w Polsce, ale na świecie. Tylko w Stanach Zjednoczonych oferuje produkty z ponad 150 różnych branż, w Europie i innych kontynentach można nabyć kupon z ponad 100. Mimo że w każdym kraju powstają kopie firmy, to Grupon nie doczekał się silnego konkurenta. Głównymi determinantami dominacji Grupona są: doświadczenie, znana marka, zazwyczaj weryfikowane oferty oraz szybkość wdrażania na nowych rynkach. Początkowo duża popularność zakupów grupowych była wywołana prawdopodobnie czynnikiem ekonomicznym, do którego dołączył społecznościowy element polecania przez znajomych. Współcześnie dynamika rozwoju nieco zmalała. Istnieje jeszcze wielu polskich internautów, którzy nie skorzystali z ofert grupowych. Na tym etapie pojawia się pytanie, czy dalszy rozwój nie zostanie wstrzymany przez powstające bariery, wśród których kluczową wydaje się zachwiane zaufanie klientów w stosunku do oferowanych im zniżkowych zakupów? Nie bez znaczenia jest tutaj duża i wciąż zwiększająca się liczba serwisów oferujących coraz to nowe i bardziej intratne produkty.(fragment tekstu)

Shopping group are in the process of dynamic development. In July 2010 there were in Poland for more than 40 sites offering shopping group, now this number has increased over 80. Unfortunately, there are more and more deceptions that may affect further development. Reliability of web services will be a key factor for customers when choosing a group shopping.(original abstract)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Gazda P., Zmiany na rynku zakupów grupowych - Citeam konsekwentnie w górę, webhosting. pl/Zmiany.na.rynku.zakupow.grupowych.Citeam.konsekwentnie.w.gore
  2. Romański L., Zniżki grupowe od e-stolik.pl, mamstartup.pl/pressroom/958/znizkigrupowe-od-e-stolik-pl
  3. Szpunar W., Groupon, zniżki i upadające firmy, www.pcworld.pl/news/ 374005/Groupon .znizki.i.upadajace.firmy.html
  4. www.fastdeal.pl/oferta/krakow/schudnij_na_wiosne/719
  5. www.pcworld.pl/news/377605/Groupon.niebezpieczny.Mala.cukiernia.ma.upiec. 102.tysiace.babeczek
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1896-382X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu