BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Prałat Ewa (Politechnika Wrocławska)
Title
Porównywarki cen - narzędzia dla kupujących i sprzedających
Price Comparison Services - Tools for Buyers and Sellers
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 87, s. 731-739, rys.,tab., bibliogr.6 poz.
Issue title
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 1
Keyword
Sprzedaż, Klient, Handel elektroniczny
Sale, Customer, e-commerce
Note
summ.
Abstract
Polska w 2010 roku była liderem w Europie pod względem wzrostu wartości rynku e-commerce'u (wzrost ten wyniósł w naszym kraju 33,5% przy średniej 19,6%)1. W tym samym roku wartość rynku handlu elektronicznego przekroczyła 15,5 mld zł, z czego aż 9,5 mld przypadało na serwisy aukcyjne. Według prognoz w 2011 roku wartość rynku miała wzrosnąć do 17,6 mld zł. Coraz większa liczba produktów dostępnych w sieci powoduje, że internauci poszukują narzędzi umożliwiających im łatwe znalezienie interesujących ich towarów, porównanie ofert oraz ich cen, a także znalezienie miejsca, w którym bezpiecznie dokonają zakupu. Z drugiej strony sklepy internetowe usiłują zaistnieć na konkurencyjnym rynku i dotrzeć ze swą ofertą do potencjalnych klientów.(fragment tekstu)

Idea of price comparison services are closely connected with online shops boom. These tools facilitate the comparison of a great number of offers from online shops. They also present opinion about the products and about the shops. Not only customers benefit from price comparison services, the owners of e-shops regard them as a useful marketing tool. In this paper one has presented the results of a comparative analysis of eight popular Polish price comparison services. A methodology of the research was also described.(original abstract)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Czubkowska S., Polskie sklepy internetowe rosną najszybciej w Europie, "Gazeta Prawna" z 2.02.2011 r.
  2. E-handel Polska 2010, Raport Sklepy24.pl, listopad 2011.
  3. Marszałek K., Barometr CRN Polska, e-sklepy o serwisach do porównywania cen.
  4. Porównywarki cen w Polsce - Perspektywa sklepu i sprzedawcy, Raport, Webhosting, maj 2011.
  5. Prałat E., Rojek M., Comparative analysis of Polish price comparing services, w: Information systems architecture and technology, IT models in management process, red. Z. Wilimowska, Oficyna Wydawnicza PWr., Wrocław 2010.
  6. Wyniki badania TNS OBOP, listopad 2011.
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1896-382X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu