- Author
- Mazouch Petr, Finardi Savina, Fischer Jakub
- Title
- Increasing Level of Education in Selected Central European Countries : a Certain Advantage
Rosnący poziom edukacyjny w wybranych krajach Europy Centralnej - czy to korzystne? - Source
- Zeszyty Naukowe Instytutu Zarządzania i Marketingu Akademii im. Jana Długosza w Czestochowie. Pragmata Tes Oikonomias, 2009, z. 3, s. 275-284, bibliogr. 5 poz.
- Keyword
- Studenci, Szkolnictwo wyższe, Jakość kształcenia
Students, Higher education, Quality education - Note
- streszcz.
- Abstract
- Celem tego artykułu jest porównanie trendów kształcenia młodzieży na trzecim stopniu edukacyjnym w Czechach, Słowacji i Polsce, w kontekście ogólnych trendów demograficznych. Dość szybki wzrost współczynnika liczby studentów do ogólnej liczby mieszkańców może spowodować problemy dotyczące nadmiaru ludzi wykształconych. Ponadto znaczny wzrost liczby studentów może powodować spadek jakości kształcenia. (abstrakt oryginalny)
- Full text
- Show
- Bibliography
- FISCHER, Jakub, MAZOUCH, Petr (2007a). Level of Education and Gross Value Added: Analysis from the Regional Point of View. Poprad 29.08.2007 - 01.09.2007. In: AMSE [CD-ROM]. Banska Bystrica: Obcianske zdruzenie Financ, 2007, s. 42-46. ISBN 978-80-969535-7-8.
- FISCHER, Jakub, MAZOUCH, Petr (2007b). Popis stanovanj in prebi- valstva: anahronizem ali potreba? Radenci 05.11.2007 - 07.11.2007.
- MAZOUCH, Petr, FISCHER, Jakub (2007a). Education Level and Unemployment Rate in Relation to the Business cycle:Experiences from the Czech Republic. Banska Bystrica 15.02.2007. In: Acta Oeconomica No 21. [CD- ROM]. Banska Bystrica: Universita Mateje Bela, 2007, s. 1-6. ISBN 97880-8083-407-4.
- MAZOUCH, Petr, FISCHER, Jakub (2007b). Longer Life Caused by Higher Attained Level of Education: How to Valuate this Advantage. Lisabon 22.08.2007 - 29.08.2007. In: Bulletin of the International Statistical Institute 56th Session - ISI2007 [CD-ROM]. Lisabon: International Statistical Institute, 2007, s. 1-4.
- OECD. Education at a Glance 2007. ISBN 978-92-64-03287-3.
- Cited by
- ISSN
- 1899-2706
- Language
- eng