BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bezat Agnieszka (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Title
Internetowa platforma informacyjno-komunikacyjna w procesie doradczym z zakresu zarządzania jakością w małych i średnich przedsiębiorstwach
Internet-Based Information and Communication Platform in the Consulting Process in Small and Medium Enterprises
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 5, s. 18-24, rys., bibliogr. 20 poz.
Keyword
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Zarządzanie jakością, Doradztwo, Platformy internetowe
Small business, Quality management, Consultancy, Internet platforms
Note
streszcz., summ.
Abstract
Przedstawiono koncepcję doradztwa w zakresie zarządzania jakością w małych i średnich przedsiębiorstwach. Za ważny element w procesie doradczym uznano zastosowanie internetowej platformy informacyjno-komunikacyjnej, której główne założenia przedstawiono w artykule. Scharakteryzowano również czynniki, które odgrywają istotną rolę w procesie konsultacyjno-doradczym. (abstrakt oryginalny)

In the paper quality management consulting in small and medium enterprises was presented. The application of Internet-based information and communication platform, which main points were presented in the article, was a significant part in the consulting process. The factors that play an important role in the process of consulting were characterized. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Binner H.F. 2001: Einführung eines prozessorientierten Qualitätsmanagement - Systems nach der ISO 9000:2000 mit Rechnereinsatz. Heider, Bergisch Gladbach, s. 8-40.
  2. Brunner F.J. 1998: Höherer Unternehmensgewinn dank "Totalem Qualitätssystem". Management, vol.57, nr 1, s. 41-44.
  3. Chrościcki Z. 1987: Doradztwo organizacyjne: koncepcje, cele. doświadczenia. Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Rada Główna Rzeczoznawców i Doradztwa. TNOiK. Warszawa, s. 22.
  4. Deggendorf. (www.fh-deggendorf.de/bwl/projekte/projektskizze.html), 08.09.2007.
  5. Hernas A., Gajda L. 2006: Systemy zarządzania jakością. Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy, Katowice, s. 70-114.
  6. Ihlenfeldt F. 2000: Entwicklung eines Vorgehensmodells zur Gestaltung von Dienstleistungsprozessen im Qualitätsmanagement. Mainz Verlag, Aachen, s. 1-109.
  7. Juran J.M. 1995: Der neue Juran. Qualität von Anfang an. Juranon Planing of Quality. Wyd. Moderne Industrie, Landsberg am Lech, 30.
  8. Kamiske G.F. 2003: Qualitätsmanagement von A bis Z. Wyd. Hanser, Monachium.
  9. Ketting M.E. 1999: Geschichte des Qualitätsmanagements. [w:] Handbuch Qualitäts-Management, red. W. Masing. Wyd. Carl Hansen, Monachium.
  10. Lippitt G., Lippitt R. 1977: Der Beratungsprozess in der Praxis. Untersuchung zur Dynamik der Arbeitsbeziehung zwischen Berater und Klient. [w:] Organisationsentwicklung als Problem (red. B. Sievers). Klett-Cotta, Stuttgart, s. 94-112.
  11. Mehrdorn H., Töpfer A. (red.) 1996: Besser-Schneller. TQM-Konzepte in der Unternehmenpraxis. Luchter-hand, Neuwied, s. 5.
  12. Meixner O., Pöchtrager S., Hass R. 2004: Evaluierung der Erfolgsfaktoren des EFQM-Modells in der österreichischen Ernährungswirtschaft anhand des Analytischen Hierarchieprozesses. Agrarwirschaft. nr 53 (3), s. 123.
  13. Mohe M., Heinecke H.J., Pfriem R. 2002: Consulting - Problemlösung als Geschäftsmodell. Theorie, Praxis. Markt. Wyd. Klett-Cotta, Stuttgart, s. 1-13.
  14. Poignee O. 2004a: Konzeption zur Organisation des Qualitätsmanagements in der Kette. [w:] Qualitätssicherung und Qualitätsentwicklung in Qualitätsprogrammen von Getreideketten - Vorträge des Unternehmens-Seminars vom 20, (red. Schiefer G.). November 2003, Universität Bonn - ILB, Bonn, s. 34-35.
  15. Poignee O. 2004b: Qualität in der Getreidekette. [w:] Qualitätssicherung und Qualitätsentwicklung in Qualitätsprogrammen von Getreideketten - Vorträge des Unternehmens-Seminars vom 20 (red. G. Schiefer). November 2003, Universität Bonn - ILB, Bonn, s. 7-14.
  16. Poignee O., Hannus T. 2003: Qualitätsmanagement über die Produktionskette - Eine Fallstudie. Bericht 03/2, Universität Bonn - ILB, Bonn, s. 24.
  17. Ruoff M.J. 2001: Strategie Outsourcing. Steigerung der Unternehmenseffizienz durch Outsourcing. Uniwersytet Zürich, s. 3.
  18. Wolgemuth A.Ch. 1981: Das Beratungskonzept der Organisationsentwicklung. Neue Form der Unternehmungsberatung auf Grundlage der sozio-technischen Systemansatzes. Uniwersytet Bern, s. 115-161.
  19. Yong J., Wilkinson A. 2002: The long and windig road: The evolution of quality management. Total Quality Management, nr 13(1), s. 110.
  20. Zollondz H.D. 2006: Grundlagen Qualitätsmanagement. Einführung in Geschichte. Begriffe, Systeme und Konzepte. Oldenburg, Monachium, s. 5-346.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu