- Author
- Rybowska Agnieszka (Akademia Morska w Gdyni)
- Title
- Postawy ludności Kociewia w stosunku do etnocentryzmu jako czynnik determinujący rozwój regionu
Attitiudes of Inhabitants of Kociewie Region to Ethnocentrism as a Factor Determining Regional Development - Source
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 5, s. 208-213, bibliogr. 7 poz.
- Keyword
- Etnocentryzm, Rozwój regionalny, Atrakcyjność regionu
Ethnocentrism, Regional development, Regions attractiveness - Note
- streszcz., summ.
- Country
- Kociewie
Kociewie - Abstract
- Kultura regionalna może stać się ważnym bodźcem rozwoju regionalnego w wielu dziedzinach gospodarki takich, jak: turystyka, agroturystyka, transport czy handel, ale przede wszystkim może stać się wielką szansą rozwoju na przyszłość szczególnie dla młodego pokolenia. Z przeprowadzonego badania jednoznacznie wynika, iż ludność kociewska traktuje kultywowanie zwyczajów kociewskich oraz spożycie potraw swojego regionu, jako ważny element atrakcyjności tego regionu. (abstrakt oryginalny)
The paper ains to analyze the attitudes of inhabitants od Kociewie region to etnocentrism. It argues that the inhabitants see the traditions and local foods as elements of Kociewie region attractiveness. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business - Full text
- Show
- Bibliography
- Rybowska A., Chełstowska K. 2007: Postawy konsumentów w stosunku do żywności regionalnej. Rocz. Nauk. SERiA, t. IX, z. 4, s. 169-168.
- Rybowska A., Chyczewska I. 2006: Konsumenckie postawy etnocentryczne na rynku żywności. [w:] Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości (red. J. Kall, B. Sojkin). Wyd. AE Poznań, s. 272-279.
- Rybowska A., Zabrocki R., Wojcieszkiewicz K. 2005: Postawy konsumentów w stosunku do żywności i kultury regionalnej Kaszub. ŻCziM, Warszawa, s. 10, 18-22.
- Stawasz D. 2000: Współczesne uwarunkowania rozwoju Polskich regionów. Łódź, s. 125-128.
- Szromnik A. 1998: Etnocentryzm konsumencki - istota i uwarunkowania rozwoju. Marketing i Rynek, s. 9-11.
- www.platformakociewie.pl.
- www.um-swiecie.pl.
- Cited by
- ISSN
- 1508-3535
- Language
- pol