BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Rybowska Agnieszka (Akademia Morska w Gdyni)
Title
Postawy ludności Kociewia w stosunku do etnocentryzmu jako czynnik determinujący rozwój regionu
Attitiudes of Inhabitants of Kociewie Region to Ethnocentrism as a Factor Determining Regional Development
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 5, s. 208-213, bibliogr. 7 poz.
Keyword
Etnocentryzm, Rozwój regionalny, Atrakcyjność regionu
Ethnocentrism, Regional development, Regions attractiveness
Note
streszcz., summ.
Country
Kociewie
Kociewie
Abstract
Kultura regionalna może stać się ważnym bodźcem rozwoju regionalnego w wielu dziedzinach gospodarki takich, jak: turystyka, agroturystyka, transport czy handel, ale przede wszystkim może stać się wielką szansą rozwoju na przyszłość szczególnie dla młodego pokolenia. Z przeprowadzonego badania jednoznacznie wynika, iż ludność kociewska traktuje kultywowanie zwyczajów kociewskich oraz spożycie potraw swojego regionu, jako ważny element atrakcyjności tego regionu. (abstrakt oryginalny)

The paper ains to analyze the attitudes of inhabitants od Kociewie region to etnocentrism. It argues that the inhabitants see the traditions and local foods as elements of Kociewie region attractiveness. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Rybowska A., Chełstowska K. 2007: Postawy konsumentów w stosunku do żywności regionalnej. Rocz. Nauk. SERiA, t. IX, z. 4, s. 169-168.
  2. Rybowska A., Chyczewska I. 2006: Konsumenckie postawy etnocentryczne na rynku żywności. [w:] Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości (red. J. Kall, B. Sojkin). Wyd. AE Poznań, s. 272-279.
  3. Rybowska A., Zabrocki R., Wojcieszkiewicz K. 2005: Postawy konsumentów w stosunku do żywności i kultury regionalnej Kaszub. ŻCziM, Warszawa, s. 10, 18-22.
  4. Stawasz D. 2000: Współczesne uwarunkowania rozwoju Polskich regionów. Łódź, s. 125-128.
  5. Szromnik A. 1998: Etnocentryzm konsumencki - istota i uwarunkowania rozwoju. Marketing i Rynek, s. 9-11.
  6. www.platformakociewie.pl.
  7. www.um-swiecie.pl.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu