- Author
- Łoś Agnieszka (Politechnika Opolska)
- Title
- Pomiar efektywności przedsiębiorstw w perspektywie społecznej
- Source
- Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, 2011, nr 27, s. 355-366, bibliogr. 17 poz.
- Issue title
- Kształtowanie efektywności przedsiębiorstw - determinanty, pomiar, narzędzia
- Keyword
- Społeczna odpowiedzialność biznesu, Pomiar efektywności, Koszty społeczne
Corporate Social Responsibility (CSR), Efficiency measurement, Social costs - Note
- streszcz.
- Abstract
- Celem pracy jest przedstawienie wpływu rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw na sposób prowadzania analizy efektywności. Charakteryzuje ona zjawisko niedoskonałości rynkowych w postaci efektów zewnętrznych (kosztów i korzyści), wyjaśnia znaczenie pojęcia efektywności społecznej oraz przedstawia jej mierniki, wskazując ich wady i zalety. Omawia również wybrane metody szacowania korzyści i kosztów społecznych.(abstrakt oryginalny)
- Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business - Full text
- Show
- Bibliography
- Begg D., Fischer S., Dornbush R. Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2007, s. 471.
- Carroll A.B., The Pyramid of Corporate Social Responsibility - Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders, "Business Horizons" 1991, 34(4), s. 39-48.
- Green Paper: Promotin Framework for Corporate Social Responsibility, Commission of the European Communities, Brussels 2001.
- Drummond M.F., O'Brien В., Torrance G.W., Methodsfor the economic evaluation of health care programmes, Oxford University Press, Oxford 2005, s. 226.
- Famielec J., Straty i korzyści ekologiczne w gospodarce narodowej, WN PWN, Warszawa-Kraków 1999, s. 244-249.
- Fiedor В., Public Regulation in a Market Economy, Argumenta Oeconomica" 2001,nr 11.
- Filek J., Społeczna odpowiedzialność biznesu: tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej?, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa 2006, s. 14.
- Graczyk A., Pojęcie ekologicznych efektów zewnętrznych, "Ekonomia i Środowisko" 2004, nr 2.
- Green Paper: Promotin Framework for Corporate Social Responsibility, Commission of the Eropean Communities, Brussels 2001.
- Greszka M., Na drodze do odpowiedzialnego biznesu, w: Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, red. B. Rok, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001, s. 262-265.
- Morris S., Devlin N., Parkin D., Ekonomia w ochronie zdrowia, Wydawnictwo JAK, Warszawa 2011, s. 157.
- Radio M.J., Wyzwania konkurencyjności: Strategia Lizbońska w poszerzonej Unii Europejskiej, Fundacja Instytutu Spraw Publicznych, Warszawa 2003, s. 24.
- Rok В., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004, s. 22.
- Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, WN PWN, Warszawa 2004, s. 10.
- Stiglitz J.E., Ekonomia sektora publicznego, WN PWN, Warszawa 2004, s. 7-9, 69-73, 90-108.
- Suchecka J., Ekonomia zdrowia i opieki zdrowotnej, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2010, s. 187.
- Tadenuma K., Egalitarian-Equivalence and the Pareto Principle for Social Preferences, "Social Choice and Welfare" 2005, vol. 24, nr 3, s. 455-473.
- Cited by
- ISSN
- 1643-7772
- Language
- pol