BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Nowacki Sebastian (ABM Agencja Badań Marketingowych), Wódkowski Arkadiusz (ABM Agencja Badań Marketingowych), Niski Magdalena (Grupa Azoty Zakłady Azotowe „Puławy”)
Title
Czy polskich rolników trzeba traktować jak Kargula z Pawlakiem? Zmiany wśród polskich rolników w latach 2003-2013 na podstawie analiz socjologii wizualnej (zdjęcia własne rolników)
Do Polish Farmers Must be Treated as Kargul of Pawlak? Changes Among Polish Farmers in the Years 2003-2013 Based on the Analysis of Visual Sociology (Farmers own Photo)
Source
Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2014, nr 11 (60), s. 163-169, fot., bibliogr. 2 poz.
Scientific Journals Warsaw University of Life Sciences - SGGW. European Policies, Finance and Marketing
Keyword
Socjologia, Rolnictwo, Zachowania społeczne, Badania socjologiczne
Sociology, Agriculture, Social behaviour, Sociological research
Note
streszcz.
Abstract
Celem opracowania jest przedstawienie zmian, które zaszły w przeciągu ostatnich 10 lat na polskiej wsi, ze szczególnym uwzględnieniem właścicieli wielkotowarowych gospodarstwach rolnych. Dotyczą one nie tylko sposobu organizacji i zarządzania gospodarstwem ale całej sfery kulturowej: hierarchii wartości, stylu życia, organizacji przestrzeni, sposobu spędzania wolnego czasu, myślenia o sobie etc. Praca pokazuje, że funkcjonujący bardzo długo w polskich miastach stereotyp rolnika, którego wcieleniem są Kargul i Pawlak, przestaje być aktualny. Producenci kierujący swoją komunikację marketingową do rolników powinni jak najszybciej zweryfikować ją pod tym kątem. Artykuł prezentuje wyniki badania polskiej wsi, metodę badania (socjologia wizualna, która przynosi nie tylko ilustracje do deklaracji, ale często - pozwala wyjść poza nie), a także ciekawe przykłady wykorzystania wyników tych badań w biznesie. W ramach projektu uzyskano 2,5 tysiąca zdjęć od rolników terenu całej Polski+ wykonano 20 wywiadów pogłębionych. (abstrakt oryginalny)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Konecki T. Krzysztof, QSR - edycja polska, Przegląd Socjologii Jakościowej, Tom 1, nr 1, XII 2005
  2. Sztompka Piotr, Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006
Cited by
Show
ISSN
2081-3430
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu