BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Łysik Łukasz (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Kutera Robert (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Machura Piotr (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Rozwiązania komunikacji elektronicznej przedsiębiorstw dla społeczności internetowych - analiza i ocena
Enterprise E-Solutions for Internet Communities Communication - Analysis and Evaluation
Source
Informatyka Ekonomiczna / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2014, nr 1 (31), s. 330-339, tab., bibliogr. 6 poz.
Business Informatics / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Keyword
Witryny internetowe, Komunikowanie, Komunikowanie w internecie, Media społecznościowe
Internet websites, Communication, Communication on the Internet, Social media
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule podjęto problematykę kształtowania procesów komunikacji elektronicznej przedsiębiorstwa ze społecznościami internetowymi i związanych z nimi rozwiązań technicznych. Celem artykułu jest stworzenie i weryfikacja metody analizy i oceny rozwiązań komunikacji elektronicznej przedsiębiorstw dla społeczności internetowych. W dążeniu do realizacji głównego celu zaprezentowana zostanie istota rozwiązań komunikacji elektronicznej przedsiębiorstw w relacjach z klientami. Przedstawiono także społeczności internetowe w kontekście ich komunikacji elektronicznej z podmiotami rynkowymi. Analizie zostaną poddane wybrane aspekty komunikacji w społecznościach internetowych. Na bazie studiów literaturowych i doświadczeń praktycznych autorów, wypracowana zostanie wspomniana już metoda, zasadzająca się na punktowej ocenie istotnych aspektów komunikacji. Metoda zostanie zweryfikowana na bazie studium przypadku wybranego przedsiębiorstwa.(abstrakt oryginalny)

This article presents the issue of communication proces development between organization and its Internet communities. In the article the authors also describe technical solutions needed to make this proces possible. The main aim of the article is to present and verify a universal model that can help evaluate e-solutions for Internet communities. To achieve the main objective the paper discusses key issues of electronic communication, B2C relations and Internet communities as the main targeted audience of contemporary organization. Literature studies and practical experience of the authors are the background for the presented model.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Czarnecki A., 2003, Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, PWE, Warszawa.
  2. Kotler P., 2010, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa.
  3. Kutera R., Sobieska-Karpińska J., 2010, Media społecznościowe w procesie komunikacji marketingowej, [w:] J. Korczak, I. Chomiak-Orsa, H. Sroka (red.), Systemy informacyjne w zarządzaniu, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław.
  4. Li Ch., Bernoff J., 2009, Marketing technologii społecznych. Groundswell czyli jak wykorzystać Web 2.0 w twojej firmie, MT Biznes, Warszawa.
  5. Scott D.M., 2007, The New Rules of Marketing and PR, John Wiley & Sons Inc., New Jersey, s. 39-43.
  6. Stelzner M.A., 2013, 2013 Social Media Marketing Industry Report. How Marketers Are Using Social Media to Grow Their Businesses, Social Media Examiner, http://www.socialmediaexaminer. com/SocialMediaMarketingIndustryReport2013.pdf.
Cited by
Show
ISSN
1507-3858
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/ie.2014.1.25
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu