BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Chmielarz Sandra
Title
Wpływ merchandisingu na zachowania nabywców produktów FMCG
Merchandising Impact on the Behavior of FMCG Shoppers
Source
Debiuty Ekonomiczne, 2013, nr 13, s. 209-221, rys., bibliogr. 17 poz.
Issue title
Państwo, przedsiębiorstwo, konsument : aspekty mikro- i makroekonomiczne
Keyword
Konsument, Merchandising, Produkt, Zachowania konsumenta, Sprzedaż produktu
Consumer, Merchandising, Product, Consumer behaviour, Product sales
Note
streszcz., summ.
Abstract
Artykuł podejmuje temat znaczenia merchandisingu dla sklepów detalicznych, ze szczególnym naciskiem na detalistów branży FMCG. Wyjaśniona została problematyka oraz podejścia do definiowania pojęcia merchandisingu, a także jego funkcje. W kolejnym punkcie opisane zostały techniki merchandisingu detalisty oraz ich specyfika w sprzedaży produktów szybkorotujących. Autorka wskazała również efekty stosowania poszczególnych działań merchandisingowych. (abstrakt oryginalny)

The article concerns the importance of merchandising for retail stores, with particular emphasis on FMCG retailers. The author explains the problems and approach to defining the concept of merchandising and its functions. The next section describes the retailers merchandising techniques, and their specificity in selling fast moving products. The author also indicates the effects of individual merchandising activities. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Bednarek, J., Ławniczak, M., 2008, Psychologia ładu merchandisingowego, Marketing w Praktyce, nr 10.
  2. Borusiak, B., 2006, Merchandising, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  3. Chwałek, J., 1992, Innowacje w handlu: strategia rozwoju przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  4. Diamond, J., Diamond, E., 2007, Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej, Helion, Gliwice.
  5. Januszewski, E., Żyminkowski, T., 2007, Narzędzia: Digital merchandising, Marketing w Praktyce, nr 11.
  6. Kapuściński, P., 2008, Wzorcowy Euro Sklep podoba się wszystkim, Wiadomości Handlowe, nr 1, Wydawnictwo Gospodarcze.
  7. Kiciński, G., 2012, Światło w roli sprzedawcy, http://www.portalfmcg.pl/wyposazenie_pelna.php?lista_wezlow=1,5,8,43,758 [dostęp: 20.01.2012].
  8. Kłosiewicz-Górecka, U., Słomińska, B., 2001, Udział producentów w kreowaniu kanałów dystrybucji jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw, w: Strużycki, M. (red.), Dystrybucja jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw na przełomie wieków XX i XXI, Warszawa.
  9. Małkowski, J., 2009, Impuls przy kasie, http://rynekfmcg.com.pl/impuls-przy-kasie/ [dostęp: 20.01.2012],
  10. Plichta, J., 2004, Merchandising, w: Szumilak, J. (red.), Handel detaliczny. Funkcjonowanie i kierunki rozwoju, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  11. poZYSKajklienta.pl, Reklama jutra - digital merchandising, http://pozyskajklienta.pl/reklama-jutra-digital-merchandising/ [dostęp: 02.02.2012],
  12. Strefa magicznych zysków, 2011, Wiadomości Handlowe, nr 6.
  13. Sullivan, M., Adcock, D., 2003, Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  14. Szafraniec, G., 2005, Stoisko owocowo-warzywne w małym sklepie spożywczym, http://wiadomoscihandlowe.p1/content/view/13452/9/ [dostęp: 20.01.2012].
  15. Szymecki, W., 2010, Merchandising w praktyce, http://www.merchandising.catman-polska. pl/?merchandising-w-praktyce,8 [dostęp: 10.02.2012],
  16. Underhill, P., 2000, Dlaczego kupujemy? Nauka o robieniu zakupów. Zachowania klienta w sklepie, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  17. Witek, L., 2007, Merchandising w małych i dużych firmach handlowych: teoria i praktyka: cenne wskazówki, trendy, wyniki badań, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
1730-2145
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu