BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Tarant Szymon (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu)
Title
Rola marki w komunikacji eventu sportowego na przykładzie jeździectwa
The role of a brand in a sporting event communication based on the example of equestrian sports
Source
Marketing i Rynek, 2014, nr 4 (CD), s. 152-158, rys., bibliogr. 13 poz.
Keyword
Promocja, Sponsoring, Sport, Marka, Impreza sportowa
Promotion, Sponsoring, Sport, Brand, Sport events
Note
streszcz., summ.
Abstract
W opracowaniu przedstawiono wykorzystanie marki przez krajowych i międzynarodowych organizatorów imprez jeździeckich oraz wskazano korzyści ze stosowania rożnych strategii marki. Opracowanie zawiera opis rozwoju rynku imprez jeździeckich i charakterystykę marketingową jeździectwa. Dalej na przykładach pokazano znaczenie imprez dla promocji miast oraz wykorzystanie sponsoringu tytularnego jako aliansu pomiędzy imprezą jeździecką a marką sponsora. (abstrakt oryginalny)

This paper presents the use of a brand by national and international organisers of equestrian events and outlines the benefits of using a variety of brand strategies. The article demonstrates the development of the market of horse riding events and the characteristics of the equestrian sports marketing. Furthermore, the significance of equestrian events for the promotion of host cities has been presented. Finally, the paper introduces the use of naming rights sponsorship as an alliance between a horse riding event and a sponsor's brand. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Adamson, A. P. (2006). Brand Simple. Palgrave MacMillan.
  2. Bąk, E. (2011). Imprezy sportowe w kształtowaniu wizerunku Poznania. Uwarunkowania zarządzania sportem w Polsce, Zeszyty Naukowe. nr 197. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 114-123.
  3. Chłodnicki, M. (2008). Kształtowanie wizerunku marki sportowej. W: H. Mruk, M. Chłodnicki. Kreowanie Marki w Sporcie (31-51). Poznań: Sport & Business Foundation.
  4. Federation Equestre Internationale (2014). http://www.fei.org (08.01.2014).
  5. Kotler, Ph. (1994). Marketing, Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Wydawnictwo Gebethner&Ska.
  6. Misiało P. (2003). Nowoczesna promocja miasta, Marketing w praktyce, grudzień 2013, (12), 59-62.
  7. Shilbury, D. (1998). Strategic Sport Marketing. Crows News: Allen and Unwin.
  8. Sznajder A. (2008), Marketing Sportu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A.
  9. Sznajder A. (2011). Sponsoring - od formy promocji do aliansu marketingowego na przykładzie sportu. W: Uwarunkowania zarządzania sportem w Polsce, Zeszyty Naukowe, (197), 26-39. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  10. http://worldofshowjumping (08.01.2014).
  11. Tylkoskoki.pl (2014a). Zazdrosny Rolex. http://www.tylkoskoki.pl/aktualnosci/137-niezadowolenie-rolexa.html (08.01.2014).
  12. Tylkoskoki.pl (2014b). Gdzie na Furusyya? http://www.tylkoskoki.pl/aktualnosci/769-gdzie-nafurusiyya.html (08.01.2014).
  13. Worldofshowjumping.com (2014). http://www.worldofshowjumping.com
Cited by
Show
ISSN
1231-7853
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu