BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Rusiecki Przemysław (Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach)
Title
Wykorzystanie narzędzi informatycznych w zarządzaniu firmą turystyczną
Source
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Systemy wspomagania organizacji SWO'2005, 2005, s. 537-544, bibliogr. 3 poz.
Keyword
Turystyka, Zarządzanie, Metody informatyczne
Tourism, Management, IT methods
Abstract
Na polskim rynku turystycznym funkcjonuje ok. 4000 podmiotów zajmujących się sprzedażą imprez turystycznych. Ponad połowa z nich posiada koncesję na przygotowywanie własnych imprez - produktów turystycznych. Prężnie działają także przedstawiciele biur spoza naszego kraju. W związku z tym konkurencja jest duża a polski klient staje się coraz bardziej wymagający. W sektorze turystycznym od strony podażowej zasadniczo mamy do czynienia z dwoma podmiotami a mianowicie z touroperatorami czyli producentami imprez turystycznych oraz agentami, którzy są hurtownikami sprzedającymi produkty turystyczne. Ponadto możemy spotkać się także z przewoźnikami, obiektami noclegowymi, wypożyczalniami samochodów, pośrednikami itp. Nie mniej jednak niniejszego punktu widzenia niniejszego opracowania uwagę skupimy na dwóch podmiotach tj. producentach imprez turystycznych oraz agentach. Większość biur turystycznych na rodzimym rynku to małe, często kilku osobowe firmy dysponujące ograniczonymi zasobami finansowymi. Zakup sprzętu i oprogramowania niejednokrotnie nastręcza wielu problemów. Zazwyczaj firmy dysponują jednym lub maksymalnie kilkoma komputerami i chcąc pracować z legalnym oprogramowaniem muszą szukać alternatywnych rozwiązań w stosunku do tych oferowanych przez firmę Microsoft.(fragment tekstu)
Accessibility
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Borkowski K., Rusiecki P., Habowski K.: Integracja krajowej branży turystycznej w oparciu o technologie internetowe w obliczu akcesji Polski do U. E., Materiały konferencyjne Konsument na rynku turystycznym w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach, 2003
  2. Cichańska D.: Agenci biur podróży - zagrożony gatunek, Rynek Turystyczny, 2002
  3. Błaszczak A., Zwierzchowski Z., Handlowy boom w sieci, Rzeczpospolita Nr 100, 2005
Cited by
Show
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu