BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Maciaszczyk Magdalena (Politechnika Lubelska)
Title
Determinanty e-wyborów konsumentów niepełnosprawnych ruchowo
E-determinants of Motor Impaired Consumers
Source
Marketing i Rynek, 2014, nr 11 (CD), s. 384-391, tab., bibliogr. 12 poz.
Keyword
Handel elektroniczny, Internet, Konsument, Osoby niepełnosprawne, Badania ankietowe, Sklepy internetowe
e-commerce, Internet, Consumer, Disabled people, Questionnaire survey, Internet shopping
Note
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstract
Przenikanie Internetu w codzienną rzeczywistość jest procesem nieustającym, zmieniającym zauważalnie każdą dziedzinę życia. Medium to nie służy już jedynie jako prosta platforma komunikacyjna, ale również, a może przede wszystkim, jako platforma transakcyjna, gdyż coraz więcej osób dokonuje zakupów w przestrzeni wirtualnej. Oznacza to, iż konsumenci najpierw muszą podjąć decyzję o dokonaniu zakupu via Internet, a dopiero potem mogą doprecyzowywać swoje preferencje dotyczące produktu. W dużym uproszczeniu można więc powiedzieć, iż e-konsument przechodzi dwuetapowy proces - najpierw podejmowania decyzji o wyborze Internetu jako medium pośredniczącego w zakupach, a dopiero następnie o wyborze e-sklepu czy produktu. (abstrakt oryginalny)

Infiltration of Internet in everyday reality is a constant process that changes noticeably almost all consumers' activities. That medium is no longer just a simple communication platform but also, or ever mainly, as a transactional platform as a growing number of consumers decide to purchase goods in virtual shops. That means that consumers at first need to make a decision of purchasing via Internet and only then they can define and stipulate their preferences towards the product. Thus we can say that e-consumers have to go through a two-step process of making decision - first of making an intention to shop online and then of choosing an e-shop and a product. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Aldridge, A. (2006). Konsumpcja. Warszawa.
  2. Bywalec, Cz. (2009). Nowe wyzwania i wymiary konsumpcji we współczesnym świecie. Handel Wewnętrzny, nr 3, 3.
  3. Dąbrowska, A., Janoś-Kresło, M. i Wódkowski M. (2009). E-usługi a społeczeństwo informacyjne. Warszawa: Difin.
  4. Frąckiewicz, E. (2011). Aktywność zakupowa klientów w sieci i jej determinanty. W: A. Burlita (red.), Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą (51, 6). Bydgoszcz: PSZW.
  5. Główny Urząd Statystyczny (2013). Badanie Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL). Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.
  6. Główny Urząd Statystyczny (2013). Społeczeństwo Informacyjne w Polsce w 2013 r. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.
  7. Kryńska E. (red.), (2013). Analiza sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce i Unii Europejskiej, Raport przygotowany w ramach projektu: "Zatrudnienie osób niepełnosprawnych - perspektywy wzrostu", Warszawa, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych.
  8. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Departament Społeczeństwa Informacyjnego (2013). Społeczeństwo Informacyjne w Liczbach 2013. Warszawa: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.
  9. Mróz, B. (2010). Nowe trendy konsumenckie - szansa czy wyzwanie dla Marketingu? W: Sz. Figiel (red.), Marketing w realiach współczesnego rynku. Implikacje otoczenia rynkowego. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  10. Solomon, M.R., Bamossy, G., Askegaard, S. i Hogg, M.K. (2010). Consumer Behaviour. A European Perspective. Harlow: Prentice Hall/Financial Times.
  11. Włodarczyk, K. (2013). Rynkowe zachowania polskich konsumentów w dobie globalizacji konsumpcji. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  12. Zalega, T. (2012). Konsumpcja. Determinanty, teorie, modele. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Cited by
Show
ISSN
1231-7853
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu