BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Wielki Janusz (Politechnika Opolska)
Title
Wpływ rozwoju portali społecznościowych na funkcjonowanie współczesnych organizacji
Source
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Systemy wspomagania organizacji SWO 2009 T. 2, 2009, s. 111 - 121, rys., bibliogr. 27 poz.
Keyword
Portale internetowe, Komunikowanie w internecie, Użytkownicy internetu, Komunikowanie marketingowe
Web portals, Communication on the Internet, Internet users, Marketing communication
Abstract
Pomimo stosunkowo krótkiej, bo liczącej piętnaście lat, obecności Internetu w gospodarce, wpłynął on już niezwykle znacząco na sposoby funkcjonowania współczesnych organizacji, a podlegając procesom stałych i dynamicznych zmian, rozszerza on nieustannie stopień oraz zakres tego oddziaływania. Pierwsza jego faza rozwoju to okres aktywnego włączania go przez wszelkiego typu organizacje do swych strategii biznesowych i coraz większej ilości procesów związanych z ich realizacją. Stąd też związana była ona przede wszystkim z powszechnym tworzeniem przez nie mniej lub bardziej zaawansowanych witryn internetowych o różnym stopniu funkcjonalności, sięganiu po różnorodne narzędzia oparte na wykorzystaniu technologii internetowych, przebudowywaniu procesów związanych z obsługą klientów i współpracą z partnerami biznesowymi czy też szeroką implementacją nowych modeli biznesowych, uwzględniających możliwości związane z rozwojem przestrzeni elektronicznej jako platformy prowadzenia działalności biznesowej. (fragment tekstu)
Accessibility
The Library of University of Economics in Katowice
Bibliography
Show
  1. Chip Online: Warszawski Teatr Dramatyczny w portalu społecznościo-wym. http://republika.onet.pl/ 32669,26,1 "fabryka.html (05.01.2009).
  2. Chip Online: Mikroblogi "najpotężniejszym narzędziem marketingowym od czasów wynalezienia telewizji". http://republika.onet.pl/37372,26,1 "fabryka.html (29.04.2009).
  3. Chui M., Miller A., Roberts R.: Six Ways to Make Web 2.0 Work. "The McKinsey Quarterly" 2009, February.
  4. Cone: Cone Finds That Americans Expect Companies to Have a Presence in Social Media, http://www.coneinc.com/ contend 182/,2008.
  5. Coutu D.: We Googled You. "Harvard Business Review" 2007, June.
  6. Dobrow L.: What is Social Media's Impact on CRM? ltol Weekly. http://www.ltolmedia.com/PrintView.aspx? DocID=31454, March 9, 2009.
  7. Dutta S., Fraser M.: When Job Seekers Invade Facebook. "The McKinsey Quarterly" 2009, March.
  8. eGospodarka: Rekrutacja i wybór pracowników przez Internet. http://www.praca.egospodarka.pl/article/articleprint/37497/-l/47 (30.01.2009).
  9. eMarketer: Retailers Get Social with Facebook, http://www.emarketer.com/Articles/Print.aspx?id= 1006674. October 29, 2008.
  10. eMarketer: Focused Social Networks Build Community. http://www.emarketer.com/Articles/Print.aspx?id= 1006836, December 29, 2008.
  11. Gaudin S.:Web 2.0 Tools Like Twitter, Facebook Can Foster Growth in Hard Times. "Computerworld". http://www.computerworld.com/action/article.do?command=viewArticle- Basic&articleld=335566, March 13, 2009.
  12. Gazeta.pl: Watykan będzie miał własny kanał na YouTube. http://technologie.gazeta.pl/technologie/2029020,81010, 6172987.html, (18.01.2009).
  13. Havenstein H.: Customer Service 2.0: Clients Become Brand Managers, "Computerworld", http://www.computerworld.com/action/article.do?command= viewArticle- Basic&articleld=9090398, May 28, 2008.
  14. Hill K.: Catching the Micro-Blogging Itch, Corporate-Style, Tech-NewsWorld. http://www.technewsworld.com/ rsstory/64113.html (08.11.2008).
  15. Holahan C.: Facebook: Marketers Are Your 'Friends', BusinessWeek. http://www.businessweek.com/print/technol- ogy/content/nov2007/tc2007116_289111.htm, November 7, 2007.
  16. Keen A.: Kult amatora. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
  17. Kruczkowski Ł.: Izraelskie działania wojenne na YouTube. http://republilca.onet.pl/32748,26,1 "fabryka.html (06.01.2009).
  18. Lenhart A.: Adults and Social Network Websites, Pew Internet & American Life Project. http://pewintemet.org/pdfs/PIP_Adult_social_networkingdata_memo_ FINAL.pdf, January 14, 2009.
  19. Maciejewski A.: Klient 2.0. "Computerworld Polska" z 10.02.2009.
  20. Makarenko V.: Tajne służby kapitalizmu. Wydawnictwo Znak, Kraków 2008.
  21. Muncaster P.: Facebook Flooded with Fake Profiles. http://www.vnunet.com/ articles/print/2227649, October 07, 2008.
  22. O'Reilly T.: What Is Web 2.0. http://www.oreillynet.com/ lpt/a/6228, September 30, 2005.
  23. Scott M.: A Web 2.0 Dashboard for Buzz. "BusinessWeek". http://www.businessweek.com/globalbiz/content/jan2008/gb20080115_925 667.htm, January 15, 2008.
  24. Sophos: Sophos Facebook ID Probe Shows 41% of Users Happy to Reveal All to Potential Identity Thieves, http://www.sophos.com/pressoffice/ news/articles/ 2007/ 08/facebook.html, August 14, 2007.
  25. Sophos: 50% of Employees Blocked from Accessing Facebook at Work, Sophos Survey Reveals. http://www.sophos.com/pressoffice/news/articles/2007/08/block- facebook.html, August 21, 2007.
  26. Waszczuk P.: Biznes w społeczności. "Computerworld Polska' z 07.10.2008.
  27. West A.: Facebook Labelled a $5b Waste of Time. "The Sydney Morning Herald". http://www.smh.com.au/articles/ 2007/08/19/1187462087940.html, August 20, 2007.
Cited by
Show
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu