BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pabian Aleksander (Politechnika Częstochowska)
Title
Koncepcja wieczystej restytucji jako proekologiczna alternatywa polityki zero zwrotów
The Concept of Perpetual Restitution as a Proecological Alternative to the Zero-Returns Policy
Source
Organizacja i Zarządzanie : kwartalnik naukowy, 2013, nr 4 (24), s. 119-128, rys., bibliogr. 28 poz.
Keyword
Dystrybucja produktu, Logistyka zwrotna, Organizacja i zarządzanie
Product distribution, Reverse logistics, Organisation and management
Note
streszcz., summ.
Abstract
Koncepcja zero zwrotów oparta jest na założeniu, że producent w żadnych okolicznościach nie akceptuje zwrotów. Pełna odpowiedzialność za produkty zostaje scedowana na dalszego (niebędącego dystrybutorem) pośrednika w kanale dystrybucji. Doświadczenia przedsiębiorstw pokazują, że zero-returns policy nie jest rozwiązaniem przynoszącym firmom oczekiwane rezultaty. Ograniczenia, jakie niesie ze sobą to podejście zmusza do poszukiwania alternatywnych rozwiązań. Jedno z nich autor proponuje określić mianem wieczystej restytucji. Przedstawia je w artykule oraz podkreśla korzyści płynące z jego stosowania.(abstrakt oryginalny)

Zero-returns concept is based on assumption that manufacturer never and under no conditions takes care of the turnabouts. Full responsibility for the goods is transferred to the further (non-distributor) dealer from the distribution channel. Experience from the companies' practice shows that zero-returns policy doesn't bring the expected results. Limitations posed by this approach forces to look for alternative solutions. One of them, the author proposes to call: perpetual restitution. Presents it in the article and notes advantages coming from its implementation.(original abstract)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Altkorn J.: Strategia marki. PWE, Warszawa 1999.
  2. Amster M.: American classic. Zippo lighter. "Popular Mechanics", No. 8, 1994.
  3. Baran R.: Dystrybucja jako element marketingu, [w:] Garbarski L. (red.): Marketing. Przewodnik. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 2004.
  4. Bartol K.M. Martin D.C.: Management. McGraw-Hill, New York-St. Louis-San Francisco-Auckland-Bogota-Caracas-Hamburg-Lisbon-London-Madrid-Mexico-Milan- Montreal-New Delhi-Paris-San Juan-Sao Paulo-Singapore-Sydney-Tokyo-Toronto 1991.
  5. Boone L.E., Kurtz D.L.: Management. McGraw-Hill, New York-St. Louis-San Francisco-Auckland-Bogota-Caracas-Hamburg-Lisbon-London-Madrid-Mexico-Milan- Montreal-New Delhi-Paris-San Juan-Sao Paulo-Singapore-Sydney-Tokyo-Toronto 1992.
  6. Bowersox D.J., Closs D.J., Cooper M.B.: Supply chain logistics management. McGraw- Hill International Edition, Boston-Burr Ridge-Dubuque-Madison-New York-San Francisco-St. Louis-Bangkok-Bogota-Caracas-Kuala Lumpur-Lisbon-London-Madrid- Mexico City-Milan-Montreal-New Delhi-Santiago-Seoul-Singapore-Sydney-Taipei- Toronto 2010.
  7. Donnelly J.H., Gibson J.L., Ivancevich J.M.: Fundamentals of management. IRWIN, Homewood, Boston 1992.
  8. Gaimari A.: Where to wear. Fairchild & Gallagher, New York 2006.
  9. Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa 1996.
  10. Hollensen S.: Global marketing. Pearson Education, Ltd., Harlow 2007.
  11. Ivancevich J.M., Lorenzi P., Skinner S.J., Crosby P.B.: Management. Quality and competitiveness. IRWIN, Burr Ridge, Illinois, Boston, Massachusetts, Sydney 1994.
  12. Kaplan R.S., Norton D.P.: Wdrażanie strategii dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. PWN, Warszawa 2010.
  13. Kourdi J.: Business strategy. A Guide to taking your business forward. Profile Books Ltd., London 2009.
  14. Lipiecki J.: Charakterystyka strategii przedsiębiorstwa. "Ekonomika i organizacja przedsiębiorstwa", nr 4, 1996.
  15. Mangan J., Lalwani C., Butcher T., Javadpour R.: Global logistics & supply chain management. John Wiley & Sons Ltd., London 2012.
  16. Ober S.: Business communication. CENGAGE Learning, 2002.
  17. Obłój K., Trybuchowski M.: Zarządzanie strategiczne, [w:] Koźmiński A.K., Piotrowski W. (red.): Zarządzanie. Teoria i praktyka. PWN, Warszawa 1995.
  18. Pabian A.: Promocja. Nowoczesne formy i środki. Difin, Warszawa 2006.
  19. Palmer R., Cockton J., Cooper G.: Managing marketing. Marketing success through good management practice. Elsevier, Amsterdam-Boston-Heidelberg-London-New York-Oxford-Paris-San Diego-San Francisco-Singapore-Sydney-Tokyo 2007.
  20. Pinney T.: The letters of Rudyard Kipling. Vol. 5: 1920-1930. University of Iowa Press, Iowa City 2004.
  21. Pirlet I.A.: Standardization of the reverse logistics process. Characteristics and added value, [in:] Nikolaidis I. (ed.): Quality management in reverse logistics. Springer, London 2013.
  22. Robbins S.P., De Cenzo D.A.: Podstawy zarządzania. PWE, Warszawa 2002.
  23. Rogers D.R., Tibben-Lembke R.S.: Going backwards. Reverse logistics trends and practices. Reverse Logistics Executive Council, Pittsburg 1998.
  24. Starostka-Patyk M.: Logistics of waste flows. Valahia University Press, Targoviste 2012.
  25. Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R. Jr: Kierowanie. PWE, Warszawa 2001.
  26. Wisner J.D., Stanley L.L.: Process Management. Creating value along the supply chain. Thomson South-Western, Mason 2008.
  27. Worthington I., Britton C.: The business environment. Prentice Hall, Harlow-London- New York-Boston-San Francisco-Toronto-Sydney-Singapore-Hong Kong-Tokyo-Seoul- Taipei-New Delhi-Cape Town-Madrid-Mexico City-Amsterdam-Munich-Paris-Milan 2009.
  28. www.church-footwear.com/en/UK/history, dostęp 15.06.2013.
Cited by
Show
ISSN
1899-6116
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu