BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Nierenberg Bogusław (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Title
Publiczne przedsiębiorstwo medialne - zarządzanie, systemy, modele
Source
Zarządzanie w Kulturze, 2006, t. 7, s. 113-122
Culture Management
Keyword
Modele ekonometryczne, Media, Media informacyjne, Zarządzanie publiczne
Econometric models, Media, Information media, Public governance
Abstract
Na początku artykułu omówiono zagadnienia związane z zarządzaniem publicznym oraz zarządzaniem mediami publicznymi. Następnie przedstawiono media jako dobro lub usługę rynkową oraz system medialny i jego główne determinanty. Na koniec zaprezentowano ekonometryczny model systemu medialnego oraz ekonometryczny model TSM funkcjonowania radia publicznego.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. B. Kożuch, Zarządzanie publiczne jako dyscyplina naukowa, "Zarządzanie Publiczne" 2005 nr 1, s. 16-17.
  2. S. Jędrzejewski, Radio w komunikacji społecznej, Warszawa 2003, s. 39.
  3. Ustawa z 29 XII 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz.U. 1993, Nr 7, poz. 34 z późn. zm.).
  4. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa 2004, s. 634.
  5. J. Kowalczyk, Szef firmy w systemie zarządzania przez jakość, Warszawa 2005, s. 53.
  6. K. Lisiecka (red.), Menedżer jakości, Katowice 1999, s. 4.
  7. Ch. Handy, Wiek paradoksów, Warszawa 1996, s. 126. 9 Tamże, s. 138-141.
  8. J. Habermas, Pojęcie działania komunikacyjnego, "Kultura i Społeczeństwo", nr 3/1986, s. 21.
  9. B. Nierenberg, Media publiczne - państwo, społeczeństwo, rynek (próba ujęcia teoretycznego), (w:) M. Duczmal, B. Nierenberg, Media elektroniczne w procesie komunikacji rynkowej, Opole 2005.
  10. W. Piotrowski, Organizacje i zarządzanie kierunki, koncepcje, punkty widzenia, (w:) A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa 2004, s. 693.
  11. R. Picard, Media economics. Concepts and Issues, London 1989, s. 17.
  12. T. Kowalski, Media i pieniądze. Ekonomiczne aspekty działalności środków komunikowania masowego, Warszawa 1998, s. 28.
  13. N. Graham, R. Collins, G. Locksley, J. Davis, P. Hayward, D. Reem, The Economics of UK Television, London 1986, s. 10-11.
  14. A. Styś, S. Styś, Współczesne koncepcje zarządzania marketingowego w sferze usług, A. Styś (red.), Marketing usług, Wrocław 2003, s. 16.
  15. H.M. Kepplinger, Ereignismanagement. Wirkilichkeit und Massenmedien, 1992, s. 7.
  16. T. Goban-Klas, Cywilizacja medialna, Warszawa 2005, s. 42-43.
Cited by
Show
ISSN
1896-8201
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu