BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kwiatkowska-Ciotucha Dorota (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Załuska Urszula (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Możliwości otwarcia się uczelni na kształcenie ustawiczne
Opportunities for Universities to Engage in Lifelong Learning
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2014, nr 36 T.2, s. 89-103, rys., bibliogr. 7 poz.
Issue title
Metody ilościowe w ekonomii
Keyword
Edukacja, Szkolnictwo wyższe, Kształcenie ustawiczne, Szkolenia
Education, Higher education, Lifelong learning, Training
Note
streszcz., summ.
Abstract
Konieczność zwiększenia aktywności uczelni w obszarze kształcenia ustawicznego jest obecnie szeroko dyskutowana. W strategii Europa 2020 podkreśla się znaczenie działań na rzecz włączenia społecznego między innymi poprzez motywowanie Europejczyków do uczenia się przez całe życie. Badania porównawcze uczestnictwa w kształceniu ustawicznym w krajach europejskich stawiają jednak Polskę w bardzo niekorzystnym świetle. Sytuacja może ulec zmianie między innymi dzięki zaangażowaniu uczelni w promocję idei dokształcania się. Aktywność uczelni w kształceniu ustawicznym to także ważna w sytuacji niżu demograficznego możliwość oddziaływania na nową grupę docelową. W artykule przedstawiono podsumowanie wyników badań pierwotnych (ilościowych i jakościowych) dedykowanych postrzeganiu aktywności uczelni w kształceniu ustawicznym prowadzonych przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu w 2013 roku. (abstrakt oryginalny)

Currently, a necessity to engage universities in lifelong learning is widely discussed.Strategy Europe 2020 emphasises the signifi cance of actions designated to support social inclusion by, among others, motivating the Europeans to learn their entire life. Comparative research on participation in lifelong learning among the Europeans revealed that the situation in Poland is not favourable. It may change if, among other things, the universities engage in promotion of the concept of lifelong learning. Universities' involvement in continuing education offers an opportunity to affect a new target group which is of great importance when a decline in the birth rate may be observed. The article presents a summary of primary research (quantitative and qualitative) on how universities' involvement in lifelong learning is perceived. The research was led by Wrocław University of Economics in 2013. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Aghion P. (2008), Higher Aspirations: an Agenda for Reforming European Universities, Bruegel Blueprint Series, Vol. V, Brussels.
  2. Europa 2020. Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu (2010), Komunikat Komisji Europejskiej, Bruksela.
  3. Eurydice Higher Education Governance in Europe. Policies, Structures, Funding and Academic Staff (2008), Eurydice, Brussels.
  4. Kraśniewski A. (2009), Proces boloński. To już 10 lat, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa.
  5. Kształcenie dorosłych (2009), GUS, Warszawa.
  6. Kwiatkowska-Ciotucha D. (2013), Zewnętrzne instrumenty wspomagania rozwoju kompetencji pracowników w kontekście konkurencyjności przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  7. Zalecenia Rady Unii Europejskiej w sprawie walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego (2012), Dz.UE C z 22.12.2012 r., Bruksela.
Cited by
Show
ISSN
2080-4881
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu