BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Gierałtowska Urszula (Uniwersytet Szczeciński)
Title
Inwestycje w wino
Investments in Wine
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2014, nr 36 T.2, s. 239-251, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Issue title
Metody ilościowe w ekonomii
Keyword
Dywersyfikacja ryzyka, Inwestycje alternatywne, Rynek wina, Inwestycje kapitałowe
Risk spreading, Alternative investments, Wine market, Capital investments
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule przedstawiono krótką analizę inwestycji na niszowym i słabo opisywanym rynku win inwestycyjnych. Omówiono główne cechy tego rynku oraz indeksy, które opisują sytuację na rynku i stanowią benchmark dla tej nowej grupy instrumentów alternatywnych. Dokonano również analizy rentowności inwestycji w wino na tle wybranych instrumentów klasycznych i alternatywnych. (abstrakt oryginalny)

The article presents an analysis of investments in the niche and poorly described market of investment wine. It discusses the main features of the market as well as indices that describe the state of the market and are the benchmark for this new group of alternative instruments. It also shows an analysis of the profitability of investments in wine on the background of selected classical and alternative instruments.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Gierałtowska U. (2011a), Dywersyfikacja równoległa oparta na instrumentach alternatywnych na rynku polskim, w: Finanse - nowe wyzwania teorii i praktyki. Rynek finansowy, red. K. Jajuga, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 174, Wrocław.
  2. Gierałtowska U. (2011b), Dywersyfikacja równoległa w warunkach polskich, w: Metody ilościowe w analizach regionalnych i finansowych, red. nauk. B. Batóg, I. Markowicz, Rozprawy i Studia t.(DCCCLVII) 783, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  3. Hay C. (2007), Globalisation and the Institutional Re-embedding of Markets: The Political Economy of Price Formation in the Bordeaux en Primeur Market, "New Political Economy" 12 (2).
  4. Johnson H., Robinson J. (2008), Wielki atlas świata win, Buchman, Warszawa.
  5. Pruchnicka-Grabias I. (red.) (2008), Inwestycje alternatywne, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa.
  6. www.liv-ex.com (dostęp: 09.2013).
  7. www.premiercru.com (dostęp: 09.2013).
  8. www.wineadvisors.pl (dostęp: 09.2013).
Cited by
Show
ISSN
2080-4881
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu