BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kulawiak Anita (Uniwersytet Łódzki)
Title
Społeczne uwarunkowania rozwoju sektora usług w małych miastach : przykład Uniejowa
Social Determinants in the Development of Services in Small Cities : the Example of Uniejów
Source
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica, 2013, nr 15, s. 115-126, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Issue title
Przestrzeń publiczna i sektor usług w małych miastach
Keyword
Sektor usług, Miasto, Rozwój miasta, Czynniki rozwoju gospodarczego, Rozwój przedsiębiorczości
Services sector, City, City development, Factors of economic development, Entrepreneurship development
Note
streszcz., summ.
Country
Uniejów
Abstract
Celem artykułu jest analiza społecznych uwarunkowań (czynników) rozwoju sektora usług w małych miastach na przykładzie Uniejowa w 2011 r. W szczególności, przeprowadzone badania zmierzają do odpowiedzi na dwa podstawowe pytania: 1. Kim jest człowiek (przedsiębiorca), który współcześnie kreuje w Uniejowie sektor usług; 2. Jakie motywy i wybory kierowały nim, gdy podejmował decyzję o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej? (abstrakt oryginalny)

This article aims to analyze the social determinants (factors) the development of the services sector in small towns as an example Uniejów in 2011, in particular, carry-duced the study aimed to answer two basic questions: 1. Who is the person (entrepreneur), which today creates a Uniejow services sector; 2. Motives and choices that guided him when he made the decision to start their own economic activity? (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Bieniok H., 2006, Uwarunkowania i problemy rozwoju przedsiębiorczości osobistej w dobie gospodarki rynkowej [w:] Jeremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości - aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne, Tarnobrzeg.
  2. Jasiecki K., 2002, Elita biznesu w Polsce. Drugie narodziny kapitalizmu, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.
  3. Jasiński R., 2007, Profile kulturowe a rozwój gospodarczy, Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
  4. Kaliszczak L., 2006, Twórczość, a przedsiębiorczość [w:] Jeremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości - aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne, Tarnobrzeg.
  5. Kulawiak A., 2011, Zmiana lokalnych społecznych uwarunkowań rozwoju gospodarczego Łodzi latach 2002-2010 [w:] Namyślak B. (red.), Przekształcenia regionalnych struktur funkcjonalno-przestrzennych, Studia Geograficzne, Wrocław (w druku).
  6. Laszczak M., 1998, Psychologia przekazu reklamowego, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  7. Rabsztyn B., 2006, Czynniki rozwoju małych miast w okresie transformacji systemowej [w:] Heffner K., Marszał T. (red.), Uwarunkowania rozwoju małych miast, "Biuletyn KPZK PAN", z. 226, Warszawa.
  8. Schumacher E.F., 1981, Małe jest piękne, Warszawa.
  9. Serwan B., 2006, Pojęcie przedsiębiorczości i jej uwarunkowania [w:] Jeremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości - aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne, Tarnobrzeg.
  10. Suliborski A., Kulawiak A., 2006, Przedsiębiorca jako uczestnik i twórca procesów transformacji. Przykład Łodzi [w:] Jewtuchowicz A., Suliborski A. (red.), Przestrzenne zróżnicowanie procesów transformacji społeczno-gospodarczej w regionie łódzkim, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Cited by
Show
ISSN
1508-1117
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu