BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kowalak Robert (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Mierniki dokonań w obszarze sprzedaży w sprawozdawczości zarządczej
Sales Performance Indicators in Management Reports
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2014, nr 70, s. 69-77, tab., bibliogr. 6 poz.
Issue title
Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza
Keyword
Sprawozdawczość, Sprawozdawczość w przedsiębiorstwie, Wskaźniki finansowe, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Reporting, Reporting in enterprises, Financial indicators, Small business
Note
streszcz., summ..
Abstract
Cel - celem artykułu jest zaproponowanie uniwersalnego systemu mierników z zakresu dystrybucji, które mogą być zastosowane w sprawozdawczości wewnętrznej. Metodologia badania - w artykule zastosowano następujące metody badawcze: analizę piśmiennictwa, wywiad z kierownictwem, dedukcji. Wynik - artykuł przedstawia mierniki dokonań związane z obszarem sprzedaży, które mogą być wykorzystane w sprawozdawczości zarządczej przedsiębiorstwa. Wynikiem przeprowadzonych analiz było stwierdzenie, że w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach nie stosuje się innych mierników dokonań z obszaru sprzedaży poza klasycznymi wskaźnikami finansowymi. Oryginalność/Wartość - efektem badań było opracowanie własnego systemu mierników dokonań związanych ze sprzedażą dla wybranych przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)

Purpose - the main purpose is a propose classification of performance indicators included sales measures. Design/Methodology/Approach - in an article used theoretical and empirical methods. In theoretical part described classification of performance indicators proposed in literature. Empirical methods concentrated on data and information be collected from two Silesian companies (interview with management, induction). Findings - the article presents the concept of performance indicators in management reports for sales responsibility center. Performance measures for sales could be presented in management reports, in Customer Perspective of Balanced Scorecard or Distribution Reports. Originality/value - this article presents own complete system of sales performance indicators for SME. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Armstrong M. (2000), Performance Management. Key Strategies and Practical Guidelines, Kogan Page, London.
  2. Avis J. (2009), Performance Management, Cima Publishing, Oxford.
  3. Cokins G. (2009), Performance Management. Integrating Strategy, Executions, Methodologies, Risk, and Analytics, John Wiley & Sons, New Jersey.
  4. Mazurek A., Jaworska K., Mazur D. (2001), CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami, Madar, Zabrze.
  5. Sierpińska M., Niedbała B. (2003), Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  6. Verweire K., Berghe L. (2004), Integrated Performance Management, SAGE Publications, London.
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1733-2842
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu