BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Mroczkowska Alicja (Społeczna Akademia Nauk)
Title
Product placement jako narzędzie promocji we współczesnej polskiej kinematografii
Product Placement as a Tool of Promotion in Polish Contemporary Cinematography
Source
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2014, t. 15, z. 4, cz. 1, s. 155-168, bibliogr. 14 poz.
Entrepreneurship and Management
Issue title
Komunikacja marketingowa we współczesnych działaniach prowizerunkowych
Keyword
Product placement, Kinematografia, Metody promocji
Product placement, Cinematography, Promotion methods
Note
summ.
Country
Polska
Poland
Abstract
Celem publikacji jest przedstawienie plasowania produktu jako narzędzia promocji wykorzystywanego we współczesnej polskiej kinematografii. W artykule podjęto próbę przedstawienia product placement jako nieodłącznego elementu polskich filmów i seriali. Tak sformułowana hipoteza badawcza stała się głównym punktem rozważań. (fragment tekstu)

The article presents product placement as a marketing tool in Polish cinematography. This type of promotion form plays key role in creation of positive image of products in movies and TV series. Nowadays product placement is attractive alternative for traditional form of promotion - consumers are tired of aggressive ads in medias. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Czarnecki A. (2003), Product Placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, PWE, Warszawa.
  2. Drożdż M. (2010), Reklama a film: zarys problematyki "product placement" [w:] M. Kowalski (red.), Reklama w społeczeństwie informacyjnym: konteksty społeczno-edukacyjne, Maternus Media, Tychy.
  3. Grzybczyk K. (2012), Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  4. Kall J. (2010), Reklama, PWE, Warszawa.
  5. Kwapisz K. (2012), Czym jest lokowanie produktu?, Dom Prasowy, Warszawa.
  6. Urbaniec E. (2010), Product placement. Medioznawstwo a marketing kreatywny, Nowa Res - Wydawnictwo Innowacyjne, Gdynia.
  7. Niczewski R., Potrzebowski J. (2011), Product placement jako skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, Agora, Warszawa.
  8. http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/sekcja-strategie/pociag-do-pollywood,1787,1, dostęp: 1.08.2013.
  9. http://media2.pl/reklama-pr/85215-Wydatki-na-Product-Placement-rosna-a- Polska-juz-w-czolowce-Europy.html, dostęp: 1.08.2013
  10. http://natemat.pl/52213,bojkotujmy-reklamy-w-kinie-wchodzmy-20-minut-po-czasie-czy-wojna-widzow-z-multipleksami-ma-sens, dostęp: 1.08.2013.
  11. http://www.orange.pl/kid,4001237793,id,4002780911,title,Sony-Xperia-T-smartfon-Jamesa-Bonda-tylko-w-Orange,article.html, dostęp: 1.08.2013.
  12. http://www.pisf.pl/pl/dotacje/dofinansowane-projekty/2012/po-produkcja-filmowa/priorytet-3-filmy-fabularne-sesja-3-2012, dostęp: 1.08.2013.
  13. http://swiatmarketingu.pl/index.php?rodzaj=01&id_numer=715440, dostęp: 1.08.2013.
  14. http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/co-trzeci-polak-zmienia-kanal-tv-zeby-nie-ogladac-reklam, dostęp: 1.08.2013.
Cited by
Show
ISSN
1733-2486
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu