- Author
- Dworak Janusz (Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku)
- Title
- Średnia arytmetyczna jako wyznacznik pozycjonowania rynkowego przedsiębiorstw
Arithmetic Average as Measure in Market Positioning of Enterprises - Source
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2014, nr 35 T.2, s. 51-64, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
- Issue title
- Problemy współczesnej ekonomii
- Keyword
- Matematyka, Pozycjonowanie, Statystyka gospodarcza, Przedsiębiorstwo
Mathematics, Positioning, Economic statistics, Enterprises - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- W artykule autor opracował koncepcję pozycjonowania, w średniej arytmetycznej. Ten stosunkowo prosty sposób tworzenia wizerunku podmiotu gospodarczego jest skierowany do tej części interesariuszy przedsiębiorstwa, którzy nie dysponują odpowiednią wiedzą teoretyczną z zakresu statystyki. Prezentowane metody, mimo ich wad, zdaniem autora, mogą być używane w tworzeniu koncepcji strategicznych. Artykuł ma charakter metodologiczny i jest kontynuacją poprzednich rozważań autora w tej dziedzinie. Nowe koncepcje zostały oparte wyłącznie na stymulantach. (abstrakt oryginalny)
The author developed the concept of positioning to the arithmetic average in this paper. This relatively simple way of creating the image of an enterprise is directed to that part of the stakeholders who do not have adequate theoretical knowledge of statistics. In the author opinion, presented methods, despite their shortcomings, can be used in the creation of strategic marketing concepts. The paper is methodological continuation of the previous author's considerations in this field. The new concepts were based solely on stymulants. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library - Full text
- Show
- Bibliography
- Altkorn J. (red.), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 2002.
- Bielecka A., Statystyka w biznesie i ekonomii. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2005.
- Blaug M., Metodologia ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
- Dworak J., Falencikowski T., (red.) Cele i uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw, t. 2, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Gdańsk 2009.
- Kotler Ph., Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
- Maślocha P., Stankiewicz. M.J. (red.), Zarządzanie w XXI wieku. Kierunki zmian, Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, Toruń 2010.
- Mayer Th., Prawda kontra precyzja w ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
- Mendyk I., Zdunek B., Pozycjonowanie marki oparte na idei CRS, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2012, nr 2.
- Niedziółka D., Nowoczesne relacje inwestorskie, "Marketing i Rynek" 2007, nr 2.
- Tworzyło D., Public relations - teoria i studia przypadków, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów 2003.
- Cited by
- ISSN
- 2080-4881
- Language
- pol