BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Grzybowska Agnieszka (Uniwersytet w Białymstoku)
Title
Sponsoring sportowy jako element strategii promocji przedsiębiorstw (na przykładzie banków)
Sports Sponsorship as an Element of Enterprises' Promotion Strategy (on the Example of Banks)
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 79, s. 251-263, tab., wykr., bibliogr. 25 poz.
Issue title
Sport i rekreacja szansą rozwoju regionu
Keyword
Sponsoring, Sport, Promocja przedsiębiorstwa, Strategia promocji, Promocja usług bankowych
Sponsoring, Sport, Promotion of enterprise, Promotion strategy, Promotion of banking services
Note
summ.
Abstract
Każde działanie sponsoringowe to w rzeczywistości transakcja. Sponsorując, banki kupują "ekspozycje". Bardzo upraszczając, można powiedzieć, że kupują możliwość wypromowania produktów, usług, logo w bardziej wyrafinowany i bardziej społecznie akceptowalny sposób. Sponsoring to kolejny kanał marketingowy i zawsze w mniej lub bardziej bezpośredni sposób prowadzi do transakcji. Nie sposób zapomnieć o walorach tej formy działań. Środki poświęcone na sponsoring nie trafiają do na przykład agencji reklamowej, lecz do drużyny sportowej itp. Istnieje tu zatem pewien pozytywny oddźwięk społeczny podjętych działań. Sport, a w szczególności sponsoring sportowy, wobec zwiększających się w szybkim tempie kosztów tradycyjnej reklamy i malejącej jej efektywności, a także konieczności przebicia się przekazu promocyjnego firmy przez szum informacyjny w mediach, jest bez wątpienia szczególną, ale co istotne, efektywną metodą promocji i komunikacji przedsiębiorstw z rynkiem.(fragment tekstu)

The society is a set of people of different personalities and preferences. However, numerous of sports fields and diversity of sports disciplines makes everyone to find something interesting. Sport is continuously trendy and number of its funs has been constantly increasing for years. Thus sports fans have become a field of companies' interest seeking the possibility of attracting new customers and building or strengthening a company's image. While entrepreneurs perceive sport as the variety of the business, sports sponsorship, in their opinion, is kind of investment contributing to growth in their efficiency in the end. This article aims to highlight the role of sports sponsorship in the activities of companies, including banks.(author's abstract)
Accessibility
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Barańska M., Sponsoring telewizyjny. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, Poznań 2008.
  2. Berbeka J., Marketing w sporcie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2004.
  3. Borowski T., Bank jako sponsor sztuki i sportu - misja czy chwyt marketingowy, "Gazeta Bankowa" z 8.09.2008, wersja elektroniczna.
  4. Cooper S., Grutzner F., Cooper B., Promowanie firmy - wskazówki i przestrogi. Jak pozyskać i zatrzymać klientów, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010.
  5. Datko M., Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu, Poznań 2003.
  6. Kieżel M., Strategie promocji detalicznych produktów bankowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2004.
  7. Łasiński G., Sprawność zarządzania organizacją sportową, Studia i Monografie nr 70,Wydawnictwo AWF we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  8. Pabian A., Promocja nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008.
  9. Pogorzelski S., Marketing sportowy a PR, w: Public relations w sporcie, red. P.Godlewski, W. Rydzak, J. Trębecki, PPORTWIN SP. Z O.O., Poznań 2010.
  10. Reklamy telewizyjne nas nudzą, www.manager.money.pl.
  11. Sporek T., Sponsoring sportu w warunkach globalizacji. Dylematy i wyzwania, Difin, Warszawa 2007.
  12. Sport będzie przyciągał coraz większe pieniądze, www.wyborcza.biz.pl.
  13. Sznajder A., Marketing sportu, PWE, Warszawa 2008.
  14. Wartość wizerunkowa sponsoringu, www.sponsoring.pl.
  15. Waśkowski Z., Licencjonowanie marki sportowej - istota i warunki sukcesu, "Marketing i Rynek" 2005, nr 9.
  16. www.bgz.pl, 2011.
  17. www.bnpparibasfortis.pl/o-banku/sponsoringi.htm, 2011.
  18. www.ipsos.pl, 2011.
  19. www.manager.money.pl, 2011.
  20. www.nordea.pl, 2011.
  21. www.sponsoring.bzwbk.pl, 2011.
  22. www.sponsoring.pl, 2011.
  23. www.wirtualnemedia.pl, 2011.
  24. www.wyborcza.biz.pl, 2011.
  25. Zarządzanie marketingiem w organizacji sportowej, red. K. Perechuda, Wydawnictwo AWF we Wrocławiu, Wrocław 2003.
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1896-382X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu