- Author
- Wiktor Jan W. (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
- Title
- Metodologiczne problemy badań nad marketingiem międzynarodowym w świetle analizy wy branych projektów badawczych
Methodological problems of international marketing research in the light of the analysis of selected research projects - Source
- Organizacja i Kierowanie, 2014, nr 1, s. 89-104, bibliogr. 18 poz.
Organization and Management - Keyword
- Marketing międzynarodowy, Metodologia badań
International marketing, Research methodology - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- Celem artykułu jest przedstawienie zarysu koncepcji zrównoważonego rozwoju potencjału kadrowego organizacji. Przesłanką do podjęcia rozważań na ten temat są, z jednej strony, przedsięwzięcia podejmowane przez organizacje i nazywane wprost zrównoważonym rozwojem pracowników, z drugiej zaś - coraz bardziej powszechna koncepcja zrównoważonego rozwoju organizacji oraz zrównoważonego HRM. W artykule podjęto próbę określenia, co obecnie stanowi potencjał kadrowy organizacji, na czym polega nierównowaga kadrowa na poziomie organizacji oraz jakie mogą być wymiary i narzędzia jej ograniczania(abstrakt oryginalny)
The aim of the article is to discuss the issue of sustainable workforce development. Many businesses nowadays are taking on human development practices which they call sustainable. Also there is a growing popularity of sustainable organization development and sustainable HRM. Those factors contribute to the article, which focuses on the attempt to determine, what is nowadays the human potential of an organization (not only employees in the traditional meaning), what is personal imbalance and what can be considered its dimensions and the tools of limiting it.(original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Babbie E.R., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2004
- Bartosik-Purgat M., Mruk H., Schroeder J., Dostępność i wykorzystanie informacji o rynkach i partnerach zagranicznych w procesie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012.
- Domański T., Bryła P., Marketing produktów żywnościowych. Wyzwania rynku europejskiego, PWE, Warszawa 2010
- Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001.
- Grobler A., Metodologia nauk, Wydawnictwo Aureus, Wydawnictwo Znak, Kraków 2006
- Kaplan A., The Conduct of Inquiry, Harper &Row, New York 1968, [za:] Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001.
- Karpiński J., Wprowadzenie do metodologii nauk społecznych, Wydawnictwo WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2006
- Kuhn T.S., Struktura rewolucji naukowych, Aletheia, Warszawa 2001.
- Levitt T., Marketingowa krótkowzroczność, "Harvard Business Review Polska", ICAN Institute, Warszawa 2012.
- Poper K.R., Logika odkrycia naukowego, Fundacja Aletheia, Warszawa 2002.
- Strategie firm polskich wobec ekspansji inwestorów zagranicznych, red. naukowa M. Gorynia, PWE, Warszawa 2005.
- Strategie marketingowe polskich eksporterów na rynkach międzynarodowych, red. naukowa J.W. Wiktor, P. Chlipała, PWE, Warszawa 2012, wydanie anglojęzyczne: The Marketing Strategies of Polish Companies in International Markets, edited by J.W Wiktor, and P. Chlipała, Polish Economics Publishers (PWE), Warsaw 2012.
- Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001.
- Yip G.S., Strategia globalna, PWE, Warszawa 2004
- Wejście Polski do strefy euro a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, redakcja naukowa M. Gorynia, B. Jankowska, Difin, Warszawa 2011.
- Witek-Hajduk M.K., Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w warunkach akcesji Polski do Unii Europejskiej, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2010.
- Zachowanie przedsiębiorstwa w procesie internacjonalizacji. Podejście sieciowe, red. naukowa K. Fonfara, PWE, Warszawa 2009.
- Żabiński L., Zarys metodyki case research na cele badań zachowań marketingowych, [w:] Badania marketingowe. Metody. Nowe technologie. Obszary badań, praca zbiorowa pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, PWE, Warszawa 2008.
- Cited by
- ISSN
- 0137-5466
- Language
- pol