BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sibińska Anna (Uniwersytet Łódzki)
Title
Przydatność kryteriów segmentacyjnych banków w identyfikowaniu potrzeb finansowych MSP
Source
Współczesne Zarządzanie, 2004, nr 3, s. 60-68, tab., bibliogr. 5 poz.
Keyword
Banki, Segmentacja rynku, Kryteria segmentacji rynku, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Wyniki badań
Banks, Market segmentation, Criteria for market segmentation, Small business, Research results
Country
Wielka Brytania, Polska
United Kingdom, Poland
Abstract
Celem artykułu jest identyfikacja kryteriów segmentacyjnych stosowanych przez banki w odniesieniu do rynku MSP, jak również ocena ich przydatności. W artykule dokonano przeglądu kryteriów wykorzystywanych na rynku przedsiębiorstw. Przedstawiono te, które stosowane są przez banki działające w Polsce, a dla celów porównawczych opisano zmienne segmentacyjne stosowane na rynku brytyjskim, uważanym za wzorcowy w odniesieniu do małych i średnich przedsiębiorstw (banki na nim działające odegrały znaczącą rolę w kształtowaniu sektora small businessu). (fragment tekstu)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Grzegorczyk W., Marketing bankowy. Podręcznik, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1999.
  2. Raport z badań przeprowadzony przez firmę BCG w 1999 r. dla z banku działającego na brytyjskim rynku MSP, materiał niepublikowany.
  3. Raport z badań własnych przeprowadzanych w okresie kwiecień listopad 2002, materiał niepublikowany.
  4. Sibińska A., Poznać i zrozumieć przedsiębiorcę, "Manager" 2001, nr 3.
  5. Żurawik B., Żurawik W., Marketing usług finansowych, WN PWN, Warszawa 1999.
Cited by
Show
ISSN
1643-5494
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu