BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Maruszewski Krzysztof
Title
Kryzys w public relations
Source
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania, 2007, s. 295-298, bibliogr. po rozdz.5 poz.
Keyword
Public relations
Public relations
Country
Polska
Poland
Abstract
Rozważania na temat praktyki i teorii kryzysów należałoby rozpocząć od właściwej definicji sytuacji kryzysowej, jednak jej teoretycznych definicji jest tyle, że należałoby napisać co najmniej jedno opracowanie na temat samej metodologii ich tworzenia. Praktyka działań kryzysowego public relations w Polsce jest bardzo rozległa i nie powinniśmy używać pojęcia "PR kryzysowy", ponieważ wielu menedżerom oraz właścicielom firm kojarzy się on jednoznacznie z sytuacją, z której nie ma już wyjścia. Właściwsze w początkowej rozmowie z biznesem jest pojęcie pierwszy raz zaproponowane przez W.H. Chase w 1977 r. "zarządzanie sytuacją problemową" (issue management). Takie działania nie były odpowiedzią na wewnętrzną potrzebę rozwiązywania problemów społecznych przez biznes, ale raczej chęcią wyciągnięcia firm z tarapatów, w które wpadły nieprzestrzegając etycznych zachowań. R.L. Heath i K.R, Cou- sino proponują interpretację zarządzania sytuacjami problemowymi jako drogę dojścia do stworzenia strategii społecznej odpowiedzialności firmy. Public relations to budowanie relacji ze społeczeństwem, ale przecież wystarczy wspomnieć XIX-wieczne problemy wielkich firm ze swoimi robotnikami i walkę na łamach prasy. To właśnie wtedy według niektórych powstał współczesny zawód PR-owca. Można z pewnością stwierdzić, że strategie kryzysowe i strategie wychodzenia z sytuacji problemowych są w wielkim stopniu głównym zadaniem public relations. (fragment tekstu)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
Bibliography
Show
  1. M. Regester, J. Larkin: Zarządzanie kryzysem. Warszawa 2005, s. 43
  2. Rozwadowska: Public relations. Warszawa 2002, s. 22
  3. Oliver: Strategia public relations. Warszawa 2005, s. 9-20
  4. Ph. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, i kontrola. Warszawa 1994, s. 621
  5. T. Smektała: Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw. Wrocław 2001, s. 77-79
Cited by
Show
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu