BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Urbaniak Maciej (Uniwersytet Łódzki)
Title
Kształtowanie wizerunku firm na polskim rynku dóbr produkcyjnych
Shaping of Image of the Companies on Polish Business-to-Business Market
Source
Współczesne Zarządzanie, 2004, nr 4, s. 39-48, tab., bibliogr. 6 poz.
Keyword
Wizerunek przedsiębiorstwa, Tożsamość przedsiębiorstwa, Rynek instytucjonalny
Company image, Enterprise identity, Business to Business (B2B)
Note
summ.
Abstract
Budowanie tożsamości jednostek gospodarczych na rynku dóbr produkcyjnych i kształtowanie przez to ich wizerunku jako dostawcy stanowi w Polsce relatywnie nowy problem, na który w ostatnich latach zaczyna się zwracać znaczącą uwagę. Ważność problemu oraz brak całościowych opracowań z tego zakresu stały się punktem wyjścia do zajęcia się tym obszarem badawczym. O ile zagadnienia związane z wizerunkiem firmy na rynku dóbr konsumpcyjnych dostrzegane i prezentowane były przez licznych autorów zarówno opracowań zwartych, jak i artykułowych, o tyle przedmiot ten w odniesieniu do rynku dóbr produkcyjnych znajduje swoje odbicie tylko w nielicznych publikacjach. Procesy zmierzające do ograniczania barier handlowych i inwestycyjnych (np. związane z wejściem Polski do Unii Europejskiej) oraz postępująca globalizacja gospodarki powodują, że firmy działające na rynku dóbr produkcyjnych przywiązują coraz większe znaczenie do kształtowania swojego wizerunku jako szczególnie ważnego elementu decydującego o konkurencyjności. (fragment tekstu)

The objective of the article is the identification and the definition of the meaning of items influencing company image (being a supplier) on business-to business market. In the article the influence of items shaping company image on business-to business market is characterized e.g. technical quality, quality systems (ISO series 9000, ecological activities, brand, price terms, logistic systems, building relationship marketing with customers). The article presents activities carried out by companies operating on business-to business market in Poland to build their identity. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Altkorn J., Tożsamość firmy. Pojęcie, funkcje, wdrażanie, "Firma i Rynek" 1999, nr 13.
  2. d'Humieres P., Management de la communication d'entreprise, Édition Eyrolles, Paris 1994.
  3. Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
  4. Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2003.
  5. Gołębiowski T. (red.), Marketing na rynku instytucjonalnym, PWE, Warszawa 2003.
  6. Urbaniak M., Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych, Wyd. UŁ, Łódź 2004.
Cited by
Show
ISSN
1643-5494
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu