BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Głuszek Ewa (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
CSR jako sfera ryzyka reputacyjnego
CSR as a Sphere of Reputation Risk
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 100, s. 71-85, bibliogr. 7 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Issue title
Społeczna odpowiedzialność organizacji : perspektywa badawcza i wyzwania praktyczne
Keyword
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wizerunek przedsiębiorstwa
Corporate Social Responsibility (CSR), Company image
Note
streszcz., summ.
Abstract
Jednym z niezmiernie ważnych obszarów, które decydując postrzeganiu reputacji firmy, jest społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Dla wielu interesariuszy jest to ważny probierz oceny firmy. Zwykło się uważać, że zaangażowanie przedsiębiorstwa w inicjatywy społeczne jest znakomitą okazją do poprawy i umocnienia dobrej reputacji. Okazuje się jednak, że w sferze tej czyhają na firmę liczne pułapki, które mogą zasadniczo zmieniać społeczny odbiór działań firmy w sposób dla niej niekorzystny. Przedmiotem artykułu jest analiza ryzyka reputacyjnego, jakie niesie sfera CSR, a celem - wskazanie podstawowych błędów, które mogą mieć potencjalnie negatywne następstwa dla reputacji firmy.(abstrakt oryginalny)

CSR has now entered the business mainstream: being a good corporate citizen is important for well-being of a business, but above all it is vital for esteem in which it is held by its stakeholders - corporate reputation. CSR is the area of a potentially high exposure to reputational risk - part of those risk issues has a character of opportunities, and others are threats. The article analyzes potential threats that can have a negative impact on the corporate reputation.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
  2. Brammer S., Pavelin S., Building a good reputation, "European Management Journal" 2004, Vol. 22, No. 6.
  3. Fombran Ch., Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Mass., 1996.
  4. Larkin J., Strategic Reputation Risk Management, Palgrave Macmillan, New York 2003.
  5. Lencioni P., Niech wartości naprawdę coś znaczą, "Harvard Business Review Polska", maj 2004.
  6. Porter M., Kramer M., Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?, "Harvard Business Review Polska", czerwiec 2007.
  7. Rayner J., Managing Reputational Risk, Wiley & Sons, Chichester 2003.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu