BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Wołczek Przemysław (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Społeczna odpowiedzialność biznesu w ujęciu strategicznym
The Strategic Context of Corporate Social Responsibility
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 100, s. 133-145, bibliogr. 17 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Issue title
Społeczna odpowiedzialność organizacji : perspektywa badawcza i wyzwania praktyczne
Keyword
Społeczna odpowiedzialność, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Rozwój zrównoważony, Rozwój zrównoważony przedsiębiorstwa
Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR), Sustainable development, Enterprise sustainable development
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule zaprezentowano strategiczne podejście do kwestii społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest to podejście, które charakteryzuje się połączeniem strategii CSR ze strategią biznesową danego podmiotu. Takie połączenie ma w konsekwencji przynieść obopólną korzyść - zarówno firmie, jak i jej interesariuszom. Strategiczne ujęcie społecznej odpowiedzialności prezentowane przykładowo przez Danone Polska, GK Lotos, GK PGNiG i Polpharmę może stanowić dobry przykład dla tych przedsiębiorstw, które chcą prowadzić działalność zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.(abstrakt oryginalny)

The article presents the strategic approach to the matter of corporate social responsibility. The hallmark of this approach is the connection of company's CSR strategy and its business strategy. This connection would in consequence bring mutual benefit - to both the company and its stakeholders. The strategic approach to social responsibility presented for instance by Danone Poland, GK Lotos, GK PGNiG and Polpharma can be a good example for these companies which want to conduct their business in agreement with the principles of sustainable development. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
  2. Anam L., CSR a kryzys finansowy, [w:] Kompedium CSR (publikacja dystrybuowana wraz z "Gazetą Prawną"), 17,12.2008.
  3. Biznes. Słownik pojęć ekonomicznych P-Ź, t. 10, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  4. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  5. Koontz H., O'Donnell С., Weihrich H" Management, McGraw-Hill Book Co., New York 1984.
  6. Odpowiedzialny biznes 2009. Czas próby, "Harvard Business Review Polska" 2009.
  7. Porter ME., Kramer M.R,, Strategia a społeczeństwo, "Harvard Business Review Polska", czerwiec 2007.
  8. Rok В., Jaki to był rok dla odpowiedzialnego biznesu, [w:] Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki. Raport 2008, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2009.
  9. Społeczna odpowiedzialność w Polsce. Wstępna analiza, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa 2007.
  10. Świerżewski Ł., Czy zaangażowanie społeczne może mieć dla firmy wymiar strategiczny, [w:] Brief. Kiedy zaangażowanie społeczne ma dla firmy kluczowe znaczenie, Suplement promocyjny do "Harvard Business Review Polska" 2006, nr 7/8.
  11. DanonePL. Przegląd CSR, 2007 г., http://www.danone.pl/csr.
  12. http://eur-lex. europą. eu/LexUriServ/LcxUriServ.do?uri=COM:2001:0366:FIN:EN:PDF.
  13. http://www.cgospodarka.pl/39610,CSR-24-7-ranking-przesiebiorstw-2009,1,39,1. html.
  14. http://www.fob.org.pl/misja-1884144.htm.
  15. http://www.globalcompact.org.pl/poi/Giobal-Cornpact/10-Zasad-GC.
  16. http://www.lotos.pl/korporacyjny/grupa_lotos/stratcgia do_2012 roku/strona/7099.
  17. Komunikat prasowy z konferencji "Koncepcja CSR w Polsce - stan obecny i perspektywy rozwoju" zorganizowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji 1 Konsumentów we współpracy z Fundacją im. Friedricha Eberta oraz GentruniCSR.pl, http://www.iiekik.gov.pl/pl/informacjaj_edtikacja/infor- macja/komunikaty_prasowc/art 174.html.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu