- Author
- Piskorova Irena
- Title
- Jazyk moderní reklamy ve formování kultury
Language of modern advertising in the shaping of culture - Source
- Społeczeństwo i Edukacja. Międzynarodowe Studia Humanistyczne, 2013, nr 1, s. 267-278, bibliogr. 11 poz.
Society and Education. International Humanist Studies - Keyword
- Kultura, Reklama, Język reklamy, Konkubinat
Culture, Advertising, Language of advertising, Cohabitation - Note
- summ.
- Abstract
- Culture is relatively integrated unit involving human behavior and its creations. This behavior is governed by a particular community and we can say that culture is the accumulated experience, whih its forms of the principles, rules and social norms influencing and regulating their mutual coexistence. What is the impact of advertising this cohabitation and what is the effectiveness of ads for sex? They are interested in promotions of women more than men? (author's abstract)
- Full text
- Show
- Bibliography
- Czarnowski, S. 1982. Wybór pism socjologicznych, Warszawa
- Dyczewski, L. 1993. Kultura polska w procesie przemian, Lublin
- Filipiak, M. 2000. Socjologia kultury. Zarys zagadnień, Lublin
- Gajda, J. 1995. Wprowadzenie do wiedzy o kulturze, Lublin
- Kłoskowska, A. 1983. Kultura masowa, Warszawa
- Koblewska, J. Stefankiewicz, L. 1976. Bohaterowie filmu jako wzory osobowe dzieci i młodzieży, "Przekazy i Opinie", nr 1
- Krawczyk, Z. Morawski, W. 1991. Socjologia problemy podstawowe, Warszawa
- Nowicka, E. 1991. Świat człowieka - świat kultury, Warszawa
- Pielasińska, W. 1976. Portret młodzieżowego bohatera - oczekiwania i rzeczywistość, "Przekazy i Opinie", nr 1
- Popularna Encyklopedia Powszechna, Warszawa 2002
- Terelak, J. 1998. Psychologia konsumenta i reklamy, Bydgoszcz
- Cited by
- ISSN
- 1898-0171
- Language
- cze