- Author
- Piskořová Irena (Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie)
- Title
- Reklama jako moderní jazyk pro předávání informací
Advertising as a modern language for transmitting information - Source
- Społeczeństwo i Edukacja. Międzynarodowe Studia Humanistyczne, 2013, nr 2, s. 335-346, bibliogr. 6 poz.
Society and Education. International Humanist Studies - Keyword
- Reklama, Język reklamy, Językoznawstwo
Advertising, Language of advertising, Linguistics - Abstract
- Advertising is all around us. Whenever you turn on the television, radio or you leave the house for example to go shopping, be sure you meet with advertising. Color promotion appeals us on a guaranteed great products and services. Whether you like it or not, advertising is an everyday part of our lives. But how was its development? Where its origins? Already in ancient times we can observe the flow of information and an invitation to contemporary actions through inscriptions, drawings and invoking the announcement, which attracted the attention of passersby.(author's abstract)
- Full text
- Show
- Bibliography
- Europejska Konwencja o telewizji ponad granicznej, Strasburg 5.05.1989 r
- Łodziana-Gronowska, J. 1996. Skuteczność reklamy, Warszawa
- Pomieciński, A. 2005. Reklama w kulturze współczesnej, Poznań
- Sznajder, A. 1993. Sztuka promocji, Warszawa
- Sztucki, T. 1995. Promocja, Warszawa
- Thomas, J. Ronald Lane, W. 2000. Reklama, Kraków
- Cited by
- ISSN
- 1898-0171
- Language
- cze