BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Piskořová Irena (Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie)
Title
Reklama jako moderní jazyk pro předávání informací
Advertising as a modern language for transmitting information
Source
Społeczeństwo i Edukacja. Międzynarodowe Studia Humanistyczne, 2013, nr 2, s. 335-346, bibliogr. 6 poz.
Society and Education. International Humanist Studies
Keyword
Reklama, Język reklamy, Językoznawstwo
Advertising, Language of advertising, Linguistics
Abstract
Advertising is all around us. Whenever you turn on the television, radio or you leave the house for example to go shopping, be sure you meet with advertising. Color promotion appeals us on a guaranteed great products and services. Whether you like it or not, advertising is an everyday part of our lives. But how was its development? Where its origins? Already in ancient times we can observe the flow of information and an invitation to contemporary actions through inscriptions, drawings and invoking the announcement, which attracted the attention of passersby.(author's abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Europejska Konwencja o telewizji ponad granicznej, Strasburg 5.05.1989 r
  2. Łodziana-Gronowska, J. 1996. Skuteczność reklamy, Warszawa
  3. Pomieciński, A. 2005. Reklama w kulturze współczesnej, Poznań
  4. Sznajder, A. 1993. Sztuka promocji, Warszawa
  5. Sztucki, T. 1995. Promocja, Warszawa
  6. Thomas, J. Ronald Lane, W. 2000. Reklama, Kraków
Cited by
Show
ISSN
1898-0171
Language
cze
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu