BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Chudy Sylwia (Poznan University of Life Sciences, Poland)
Title
Development of Coffee Market and Changes in Coffee Consumption Among Poles
Rozwój rynku kawy i zmiany w jej konsumpcji wśród Polaków
Source
Journal of Agribusiness and Rural Development, 2014, z. 4 (34), s. 41-51, rys., tab., bibliogr. 26 poz.
Keyword
Rynek kawy, Kawa, Używki, Konsumpcja używek
Coffee market, Coffee, Substances, Consumption of stimulants
Note
streszcz., summ.
Country
Polska
Poland
Abstract
W pracy przedstawiono wyniki ankiety dotyczącej konsumpcji kawy oraz wyniki wizualnej i instrumentalnej oceny kaw. Głównym przedmiotem rozważań był rodzaj stosowanych dodatków podczas przygotowywania kawy. Na podstawie badań ankietowych stwierdzono, że 58,3% respondentów używa środki słodzące, a 92,7% środki zabielające kawę (głównie mleko o zawartości 3,2% tłuszczu). (abstrakt oryginalny)

The paper presents results of a survey concerning coffee consumption together with results of visual and instrumental coffee analyses. The investigations focused on the type of additives used when preparing coffee. Based on the survey it was found that 58.3% respondents use sweeteners and 92.7% coffee whiteners (mainly milk with 3.2% fat content). (original abstract)
Full text
Show
Show
Bibliography
Show
  1. Adamczyk G., Anioła P., Czubak W., 2009. Preferences of young consumers on the milk market. J. Agribus. Rural Dev. 4 (14), 5-12.
  2. Baryłko-Piekielna N., Matuszewska I., 2009. Sensoryczne badania żywności. Podstawy - metody - zastosowania. Wyd. Nauk. PTTŻ, Kraków.
  3. Dmowski P., Platta A., 2012. Konsumencka ocena atrakcyjności sensorycznej napojów mlecznych z dodatkiem ekstraktów kawy. Zesz. Nauk. Akad. Mor. Gdyn. 73, 34-42, http://zeszyty.am.gdynia.pl/artykul-Konsumencka%20ocena%20atrakcyjnosci%20sensorycznej%20napojow%20mlecznych%20z%20dodatkiem%20ekstraktow%20kawy_142.html [access: 11.09.2012].
  4. Grębowiec M., 2010. Wpływ marki na podejmowanie decyzji nabywczych konsumentów na przykładzie rynku kawy. Zesz. Nauk. UE Pozn. 154, 210-217.
  5. Groves R.M., Fowler F.J., Couper M.P., Lepkowski J.M., Singer E., Tourangeau R., 2009. Survey Methodology. John Wiley & Sons, New Jersey.
  6. http://analizy-rynku.inse.pl/pdf/kawa-na-strone.pdf [access: 15.09.2014].
  7. http://bsolutions.pl/tag/spozycie-kawy-w-polsce/ [access: 15.03.2014].
  8. http://mleczarstwopolskie.kzsm.pl/uploads/2010/KZSM%20raport%20prezentacjaII.ppt#585,4 [access: 15.03.2014].
  9. http://www.ico.org/ [access: 15.03.2014].
  10. http://www.ico.org/historical/2010-19/PDF/IMPORTSIMCALYR.pdf [access: 15.03.2014].
  11. http://www.platforma.mokate.com.pl/wiedza/kw59.pdf [access: 15.03.2014].
  12. http://www.portalspozywczy.pl/drukuj/102129.html [access: 15.09.2014].
  13. http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/L_podst_inf_o_rozwoju_dem_pl_do_2013.pdf [access: 15.03.2014].
  14. http://www.studium.agrobiznesu.up.lublin.pl/images/kawa.pdf [access: 11.09.2014].
  15. http:// www.surveysystem.com [access: 15.03.2014].
  16. Instrukcja obsługi spektrofotometru SP60. www.xrite.com/.../en/SP62-601_SP60_Series_Getting_Started_en.pdf [access: 15.09.2014].
  17. Jaworska D., Czarniecka-Skubina E., 2007. Ocena jakości sensorycznej naparów wybranych rodzajów kawy mielonej. Żyw. Człow. Met. 34 (3-4), 1211-1218.
  18. Kobielska Z. za Nielsen, 2009. Kawa nie boi się kryzysu. Fresh & Cool Market 7, 15-17, http://www.fcmarket.pl/sezam/241517.pdf [access: 17.03.2014].
  19. Krełowska-Kułas M., 2002. Preferencje konsumentów związane ze spożywaniem kawy. Pr. Nauk. Wyż. Szk. Przeds. Chrzan. 6, 187-194.
  20. Lenart B., Sikora T., 2001. Model preferencji i zachowania konsumenta na rynku kawy. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 3 (28), 95-107.
  21. Niseteo T., Komes D., Belščak-Cvitanović A., Horžić D., Budeč M., 2012. Bioactive composition and antioxidant potential of different commonly consumed coffee brews affected by their preparation technique and milk addition. Original Research Article. Food Chem. 134 (4), 1870-1877.
  22. Odorzyńska-Kondek J., 1997. Preferencje konsumentów w konsumpcji kawy i herbaty. Hand. Wewn. 4-5, 55-62.
  23. Ożarek M., 2013. Kawa czy herbata. http://magazyncaffe.pl/kawa-czy-herbata-producenci-kawyatakuja-market-napojow-cieplych-w-polsce-w-tym-roku-wydali-5-razy-wiecej-na-reklameod- herbaciarzy/ [access 15.03.2014].
  24. Przybysz M.A., Widła G., Dłużewska E., 2013. Preferencje konsumenckie picia kawy. Wpływ temperatury i czasu prażenia ziarna kawy na ocenę smaku i zapachu espresso. Zesz. Probl. Post. Nauk Roln. 572, 65-79, http://www.zppnr.sggw.pl/65-79_Przybysz_Widla_Dluzewska.pdf [access: 15.09.2014].
  25. Ratajczak J., Siuda M., 2012. Rynek kawy i herbaty. Porad. Handl. 9, 72-91, http://issuu.com/bpirgeneralczyk/docs/ph_09_12/83 [access: 15.09.2014].
  26. Zalega T., 2011. Spożycie żywności w gospodarstwach domowych z osobami bezrobotnymi w województwie mazowieckim. Zesz. Nauk. SGGW - Ekon. Org. Gosp. Żywn. 93, 119-136.
Cited by
Show
ISSN
1899-5241
Language
eng, pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu