- Author
- Worobjow Leonid (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
- Title
- Koncepcja zarządzania logistyczno-marketingowego : uwarunkowania i etapy opracowania
The Concept of Logistic-Marketing Management : Conditions and Stages of Development - Source
- Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2010, nr 3 (52), s. 243-252, rys., bibliogr. 10 poz.
Scientific Journals Warsaw University of Life Sciences - SGGW. European Policies, Finance and Marketing - Keyword
- Zarządzanie marketingowe, Zarządzanie logistyczne, Logistyka marketingowa, Orientacja marketingowa, Zarządzanie łańcuchem dostaw
Marketing management, Logistic management, Marketing logistics, Marketing orientation, Supply Chain Management (SCM) - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- W artykule przedstawiono zarys rozwoju koncepcji logistyczno-marketingowych w warunkach globalizacji rynków, terytorialnego i technologicznego rozproszenia procesów produkcji oraz wynikającej z indywidualizacji preferencji, rosnącej różnorodności asortymentu, przyczyniających się do wzrostu ilości informacji przesyłanych w kanałach dystrybucji i promocji.(abstrakt oryginalny)
The paper presents the overview of development of logistic-marketing concepts under conditions of market globalization, territorial and technological dispersion of production processes and connected with individual preferences; growing diversity of assortmen, which contribute to an increase of amount of information transmitted in distribution and promotion channels. (original abstract) - Full text
- Show
- Bibliography
- Aniszewska G., Dążąc do globalizacji, "Przegląd Organizacji", 2/2000, s. 42-4.
- Blaik P., Efektywność procesów logistycznych w aspekcie strategicznym, [w:] Zarządzanie łańcuchem dostaw, LOGISTICS '98, mat. konferencyjne, t. I, Instytut Logistyki i Magazynowania, Biblioteka Logistyka, Katowice 1998, s. 38.
- Drucker P. F., Społeczeństwo pokapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Kahn B., McAlister L., Grocery Revolution, the New Focus on the Consumer, Addison Wesley Educational Publishers, New York 1997, s. 17-18.
- Kompendium wiedzy o logistyce, pod red. Gołembskiej E., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań 1999, s. 156-7.
- Nielsen, Category Management, Positioning Your Organization to Win, NTC Business Books, Chicago 1992, s. 16-20.
- Pokusa T., Logistyczna obsługa i lojalność klienta jako orientacje rynkowe, WSZiA, Opole 2001, s. 7.
- Sławińska M., Urbanowska-Sojkin E., Marketing w zarządzaniu firmą handlową, PWE, Warszawa1995.
- Stewart T.A. Welcome to the Revolution, "Fortune", 1993/XII, s. 66-8, 70-2, 76-7.
- Stock, J.R.,1997, "Applying theories from other disciplines to logistics", International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Vol. 27 No. 9/10, pp. 515-39.
- Cited by
- ISSN
- 2081-3430
- Language
- pol