- Author
- Brelik Agnieszka (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
- Title
- Marketing terytorialny a kreowanie regionów
Place Marketing and Creation of Region - Source
- Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2010, nr 3 (52), s. 322-328, rys., bibliogr. 11 poz.
Scientific Journals Warsaw University of Life Sciences - SGGW. European Policies, Finance and Marketing - Keyword
- Marketing terytorialny, Marketing regionalny, Promocja walorów regionu, Produkty regionalne
Territorial marketing, Regional marketing, Promotion of region value, Regional product - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- Turystyka jako znaczący element rozwoju miast i regionów, integrując w szereg dziedzin gospodarki, pozwala na wyeksponowanie i promocję wyjątkowych walorów, charakteryzujących określone obszary geograficzno-administracyjne W artykule przedstawiono znaczenie marketingu terytorialnego oraz jego wpływ na kreowanie regionów. (abstrakt oryginalny)
Tourism as a main factor of cities and regions development, integrating several areas of the economy allows for promotions of exceptional qualities which characterize certain geographic and administrative areas. (original abstract) - Full text
- Show
- Bibliography
- Frankowski Z.196. Marketing w zarządzaniu gminą. Człowiek i Środowisko, nr 2.
- Gołembski G. 1998: Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej. Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
- Helbrecht I., 1993, Standmarketing. Konturen einer kommunikativen Stadtenwicklungspolitik, Stadtforschung aktuell, 44, Basel.
- Holloway J .Ch., Ch. Robinson , Marketing w turystyce, Wyd. PWE, Warszawa 1997.
- Łuczak M. Marketingowa koncepcja produktu turystycznego Sopotu, Uniwersytet Gdański, Sopot 2004, s. 130.
- Meffert H., Stadtemarketing - Pflicht oder Kűr? Symposium "Stadtvisionen", Stadtstrategien und Städtemarketing in der Zukunft". Münster, 2-3 Martz 1989.
- Ministerstwo Pracy, Projekt Strategii Rozwoju Turystyki na lata 2007-2013, Warszawa 2005r.
- Mruk H., Rutkowski I.P. 1999: Strategia produktu. Wyd. II zmienione, PWE, Warszawa.
- Nawrocka E. ,2004 :Determinanty Tworzenia i Rozwoju Markowych Produktów Turystycznych Obszaru ,w Markowe Poskrobko B., R. ZióŁkowski, Miejsce turystyki w Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego, w: Turystyka na obszarach Zielonych Płuc Polski, red. G . Rąkowski, Narodowa Fundacja Ochrony Środowiska, Białystok 2002.
- Produkty Turystyczne, Szczecin- Niechorze 2004.
- Szromik A., Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, w: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, pod. red. T. Domańskiego, Centrum Badań i Studiów francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
- Cited by
- ISSN
- 2081-3430
- Language
- pol