BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bartkowiak-Stawska Jolanta (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
EVP na przykładzie Orange Polska S.A
Creation of EVP on the Example of Orange Poland S.A
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2014, nr 350, s. 26-34, bibliogr. 8 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Issue title
Sukces w zarządzaniu kadrami Różnorodność w zarządzaniu kapitałem ludzkim - podejścia, metody, narzędzia Problemy zarządczo-psychologiczne
Keyword
Wizerunek pracodawcy, Rekrutacja pracowników
Employer branding, Employee recruitment
Note
streszcz., summ.
Abstract
Employee value proposition (EVP), czyli tzw. propozycje wartości dla pracownika, stanowią zestaw korzyści oferowanych przez organizację obecnym i potencjalnym pracownikom. Kształtowanie EVP jest jednym z działań podejmowanych w ramach planowania aktywności związanych z kreowaniem wizerunku marki organizacji jako pracodawcy. Na rynku polskim jest to zjawisko stosunkowo nowe i zyskujące na znaczeniu. W pierwszej części artykułu zawarto odniesienie do teorii dotyczącej istoty EVP, etapów procesu formowania oraz komunikowania danych wartości wewnętrznemu i zewnętrznemu rynkowi pracy. Dalsza część opracowania ma charakter empiryczny. Przedstawiono procedurę budowy propozycji wartości dla pracownika w Orange Polska S.A. oraz sposoby ich komunikowania do określonych grup docelowych.(abstrakt oryginalny)

Employee value proposition (EVP) provides a set of benefits offered by the organization to potential employees. It is a relatively new phenomenon on the Polish market. The first part of the article includes reference to theories on the essence of EVP, steps in the process of forming and communicating given values to the internal and external labor market. The next part of the paper is empirical. The author presents a procedure for the construction of the values proposition for an employee in Orange Poland SA and the way of their communicate to specific target groups.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Barrow S., Mosley R., 2005, The Employer Brand, Bringing the Best of Brand Management of People at Work, Wiley, Chichester.
  2. Baruk A., 2006, Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa, s. 11, 36.
  3. Kantowicz-Gdańska M., 2009, Employer branding - kwestie definicji i modelu, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, nr 6, s. 55-56.
  4. Kozłowski M., 2012, Employer branding, budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, s. 13, 31, 50-51, 91.
  5. Listwan T. (red.), 2005, Słownik zarządzania kadrami, C.H. Beck, Warszawa.
  6. Mayo A., 2001, The Human Value of the Enterprise, Nicholas Brealey Publishing, London-Boston.
  7. Minchington B., 2010, Employer Brand Leadership: a Global Perspective, Collective Learning Australia.
  8. Wojtaszczyk K., 2012, Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2014.350.02
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu