- Author
- Wróbel Monika Joanna
- Title
- Dydaktyka szkoły wyższej. Wybrane problemy", praca zbiorowa, red. Ulrich Schrade, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2010, 112 s.
- Source
- Społeczeństwo i Edukacja. Międzynarodowe Studia Humanistyczne, 2012, nr 2, s. 639-644
Society and Education. International Humanist Studies - Keyword
- Recenzja, Szkolnictwo wyższe, Dydaktyka
Review, Higher education, Didactics - Abstract
- W dzisiejszych czasach coraz częściej mówi się o złej i ciągle pogarszającej się sytuacji w szkolnictwie. Przejawów niewłaściwej kondycji systemu edukacji jest wiele. Jednym z najgroźniejszych jest bez wątpienia nieustannie obniżająca się efektywność nauczania na wszystkich jego szczeblach, w tym także na uczelniach wyższych. Istnieje grupa specjalistów ds. nauczania, która doszukuje się przyczyn tego zjawiska w postdeweyowskiej pedagogice. Jej zwolennicy dążą do utworzenia tzw. społeczeństwa wiedzy, a zatem do kształcenia masowego, które jest zaprzeczeniem "tradycyjnej szkoły wyższej - szkoły kształcącej elity intelektualne narodu" (s. 5). Jak zatem w dobie owej "masowości" nie utracić, a wręcz przeciwnie: podnieść efektywność i skuteczność nauczania? Gdzie znajduje się prawdziwa przyczyna złej sytuacji w szkolnictwie? I wreszcie jak dążyć do jej poprawy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w książce pt.: Dydaktyka szkoły wyższej. Wybrane problemy. (fragment tekstu)
- Full text
- Show
- Cited by
- ISSN
- 1898-0171
- Language
- pol