BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Wiśniewska Agnieszka (Wyższa Szkoła Promocji w Warszawie)
Title
Strategia lojalności konsumentów
Consumer Loyalty Strategy
Source
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2014, t. 41, nr 1, s. 39-53, rys., bibliogr. 24 poz.
Keyword
Zachowania konsumenta, Lojalność klientów, Budowanie lojalności klienta
Consumer behaviour, Customer loyalty, Cultivation customer loyalty
Note
streszcz., summ.
Abstract
Lojalność jest pożądanym z perspektywy producentów zjawiskiem w procesie zachowań konsumentów na rynku. Nie wszyscy lojalni klienci dostarczają przedsiębiorstwu całe spectrum oczekiwanych korzyści. Decyzje funkcjonujących na rynku podmiotów, w tym konsumentów (jako stron transakcji), są w mniejszym lub większym stopniu konsekwencją pewnych przyjętych strategii zapewniających realizację własnych oczekiwań i celów życiowych. W artykule podjęta zostanie próba ustalenia koncepcyjnego modelu strategii lojalności konsumenckiej. Cel ten zrealizowany zostanie na podstawie przeglądu dotychczasowego dorobku literatury w zakresie zachowań konsumenckich, ale też z dziedziny budowy strategii. (abstrakt oryginalny)

Loyalty is a desirable phenomenon in the consumer behavior from the perspective of producers. However not all of loyal clients provide the entire spectrum of the expected benefits to the company. Decisions of actors operating in the market, are more or less a consequence of some of the strategies adopted to ensure the realization of their own expectations and goals in life. The author attempt to establish a conceptual model of loyalty strategy in this article. This objective will be realized on the basis of a review of existing literature achievements in the field of consumer behavior, but also in the field of strategy. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Cialdini R. B., (2001), Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  2. Dick A. L ., Basu K., (1984), Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework, "Journal of the Academy of Marketing Science", Vol. 22, No. 2.
  3. Grzegorczyk A., (2013), Mapy recepcji reklamy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  4. Jing Xu A., Weyer R. S. J r., (2007), The Effect of Mind-Sets on Consumer Decision Strategies, Journal Of Consumer Research, Vol. 34, December.
  5. Kaczmarczyk S., (2007), Zastosowanie badań marketingowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  6. Kall J., (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  7. Kieżel E., (2004), Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
  8. Kozłowska A., Wiśniewska A. M ., (2013), Model A. L. Dicka i K. Basu: nowe ramy koncepcyjne dla badania oddziaływania reklamy na lojalność konsumencką, [w:] A. M . Wiśniewska (red.), Kształtowanie lojalności konsumenckiej, WSP, Warszawa.
  9. Kozłowska A., (2011), Zastosowanie modelu ELM w reklamie prasowej-raport badawczy, WSP, Warszawa, http://wsp.pl/file/619_239804651.pdf, dostęp 17.05.2014.
  10. Kozłowska A., (2013), Oddziaływanie reklamy na motywy zakupowe: ramy koncepcyjne, "AUNC Zarządzanie" , nr 413, Wydawnictwo Naukowe UMK Toruń.
  11. Małysa-Kaleta A., (2009), Strategie decyzyjne konsumentów w warunkach niepewności, [w:] L. Garbarski, J. T kaczyk (red.), Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  12. Maslow A., (1990), Motywacja i osobowość, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa.
  13. Mitręga M., (2005), Marketing relacji. Teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa.
  14. Morawski W., (2001), Socjologia ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN , Warszawa.
  15. Nicosia F. M., (1968), Advertising Management, Consumer Behavior, and Simulation, "Journal of Advertising Research", No. 1, March.
  16. Obłój K., (2007), Strategia organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  17. Romanowska M., (2009), Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE , Warszawa.
  18. Rudnicki L., (2000), Zachowania konsumentów na rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  19. Schopenhauer A. A ., (1994), O podstawie moralności, Wydawnictwo "bis", Warszawa.
  20. Słownik języka polskiego, PWN , http://sjp.pwn.pl/szukaj/do%C5%9Bwiadczenie, dostęp 17.05.2014.
  21. Sudoł S., Przedsiębiorstwo, PWE , Warszawa 2006.
  22. Urban W., Siemieniako D., (2008), Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN , Warszawa.
  23. Wiśniewska A., (2010) Podejmowanie decyzji, w: Zarządzanie, red. M. Kugiel, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
  24. Zawisza J., (2010), Strategie zarządzania organizacjami, [w:] M. Kugiel (red.), Zarządzanie, WSP, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
2450-7040
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.003
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu