BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Andruszkiewicz Krzysztof (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
Title
Gotowość przedsiębiorstwa do podejmowania przeciwdziałań strategicznych w obliczu sytuacji kryzysowej
The Readiness of Enterprise to Undertake Strategic Counteractions in Crisis Situation
Source
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Ekonomia, 2009, t. 40, s. 43-51, rys., bibliogr. 8 poz.
Keyword
Zarządzanie kryzysowe, Kryzys przedsiębiorstwa, Sytuacje kryzysowe, Zapobieganie kryzysowi
Crisis management, Enterprises crisis, Crisis situations, Crisis prevention
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule została przedstawiona istota tzw. gotowości przedsiębiorstwa do podejmowania przeciwdziałań strategicznych i jej znaczenie w walce z kryzysem. Omówione zostały elementy składowe tego pojęcia, to jest potencjał strategicznego działania i potencjał strategicznej aktywności przedsiębiorstwa. Wskazano na znaczenie poziomu tych elementów w rozwiązywanie sytuacji kryzysowych, a także możliwości ich poprawy. (abstrakt oryginalny)

The paper presents the essence of enterprises' readiness to undertake strategic counteractions and its meaning in a struggle with the crisis. There has been describe the elements that are most important for this idea, that is the potential of strategic actions and the potential of enterprises' strategic activity. The author indicates that the level of this elements is fundamental to solve the crisis situation and that it determines its possible improvement. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Andruszkiewicz K. (2007), Strategiczne zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach w warunkach kryzysu, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
  2. Apanowicz J. (2002), Zarządzanie organizacjami, Wydawnictwo UMK, Toruń.
  3. Czerska M. (1998), Kierowanie zmianą w organizacji, [w:] Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Organizacja i zarządzanie, Wydawnictwo UG, Gdańsk.
  4. Godziszewski B. (2001), Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa, Wydawnictwo UMK, Toruń.
  5. Greiner L. E. (1972), Evoluation and Revoluation as Organizations Grow, "Harvard Review ", July/August.
  6. Nogalski B., Marcinkiewicz H. (2004), Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa.
  7. Machaczka J. (1998), Zarządzanie rozwojem organizacji. Czynniki, modele, diagnoza, PWN, Warszawa-Kraków.
  8. Wawrzyniak B. (1999), Odnawianie przedsiębiorstwa na spotkanie XXI wieku, Poltext, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
2080-0339
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2009.004
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu