BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Błaś Róża
Title
Wpływ urządzeń mobilnych na komunikację marketingową
The Impact of Mobile Devices on Marketing Communication
Source
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2014, t. 41, nr 1, s. 117-130, bibliogr. 16 poz.
Keyword
Komunikowanie marketingowe, Marka, Reklama, Urządzenia przenośne (PDA)
Marketing communication, Brand, Advertising, Mobile devices
Note
streszcz., summ.
Abstract
Postępujący na naszych oczach rozwój technologii, który dokonał się w ciągu ostatnich dwóch dekad, przyczynił się do pojawienia przenośnych urządzeń elektronicznych, określanych mianem urządzeń mobilnych. Idealne dopasowanie ich funkcji do zmieniających się potrzeb konsumentów pozytywnie wpłynęło na popyt tych urządzeń na rynku. Rosnący wzrost popularności urządzeń mobilnych stworzył ramy do rozwoju nowego rodzaju komunikacji marketingowej. W artykule podjęto próbę przedstawienia, jak urządzenia mobilne, w szczególności smartfony i tablety, zmieniły sposób dostarczania konsumentom komunikatów marketingowych. (abstrakt oryginalny)

The development of technology during the last two decades has contributed to the emergence of mobile devices that have adapted perfectly to today's changing consumer needs. As the result of continuous growth in popularity mobile devices, such as smartphones and tablets, have created a framework for new types of marketing communication. The following article presents the development of the new marketing environment, and how mobile devices have changed and are able to change the way of today's marketing communication. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Bzdyra-Maciorowska A., (2012), Dźwiękowe kody QR, "Marketing w Praktyce", nr 10.
  2. Czarnecki A., (2003), Product Placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, Warszawa, s. 17.
  3. Dębski Ł., (2011), Skanuję - wiem więcej, "Marketing w Praktyce", nr 5.
  4. Dornowski M., (2014), Smartmoney - czyli dlaczego smartfony zmieniają reklamę, [online], Nowymarketing.pl, http://nowymarketing.pl/a/3003,smartmoneyczyli-dlaczego-smartfony-zmieniaja-reklame [27.04.2014].
  5. Marketing mobilny. Raport Interaktywnie.com, (2013), [w:] Ocetkiewicz R. (red.), [online], Interaktywnie.com, http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/ra port-interakty wnie-com-marketing-mobilny-247487 [27.04.2014].
  6. Mikowska M., (2014), Marketing mobilny w Polsce, [online], Jestem.mobi, http://jestem.mobi/ 2014/02/nowy-raport-marketing-mobilny-w-polsce-2013-2014 [27.04.2014].
  7. Morin D., (2008), Announcing Facebook Connect, [online], https://developers.facebook.com/blog/ post/2008/05/09/announcing-facebook-connect [29.04.2014].
  8. Poznaj Androida KitKat 4.4, (2014), [online], http://www.android.com/meet-android, [29.04.2014].
  9. Statystyki YouTube, (2014), [online], http://www.youtube.com/yt/press/pl/statistics.html [29.04.2014].
  10. Szpyt J., (2012), Kontent chętnie oglądany, "Marketing w Praktyce", nr 6.
  11. Tkaczyk P., (2012a), Grywalizacja w budowaniu marki, "Marketing w Praktyce", nr 10.
  12. Tkaczyk P., (2012b), Punkty i nagrody to za mało, "Marketing w Praktyce", nr 2.
  13. Urbaniak J., (2012), Moje ajfonko, "Marketing w Praktyce", nr 5.
  14. Warcholska K., (2014), Daj się namierzyć, czyli geolokalizacja w marketingu mobilnym, [online], Nowymarketing.pl, http://nowymarketing.pl/a/3064,daj-sienamierzyc-czyli-geolokalizacja-w-marketingu-mobilnym [27.04.2014].
  15. Zichermann G., Cunningham C., (2012), Grywalizacja: mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych, Gliwice.
  16. Żur Ł., (2012), Magiczny świat Augmented Reality w służbie Twojej firmy, "Nowoczesne Zarządzanie", nr 1.
Cited by
Show
ISSN
2450-7040
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.008
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu