BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Szymańska Katarzyna (Wydział Zarządzania w Ciechanowie (WSM))
Title
Przegląd poglądów na rolę komunikacji w organizacji
The Outline of view on the Role of Communication in Organization
Source
Rocznik Naukowy Wydziału Zarządzania w Ciechanowie, 2013, t. 7, nr 1-4, s. 113-131, rys., tab., biblogr. 28 poz.
Research Yearbook Faculty of Management in Ciechanów
Keyword
Klient, Kultura organizacyjna, Metody komunikowania się w organizacji, Komunikowanie interpersonalne
Customer, Organisational culture, Communication methods, Interpersonal communication
Note
streszcz., summ.
Abstract
W pracy dokonano przeglądu różnych opracowań poświęconych problematyce komunikacji w miejscu pracy. Zwrócono uwagę na różne rodzaje komunikacji interpersonalnej, strukturę kontaktów między pracownikami oraz z klientami firmy. Wyspecyfikowano sposoby komunikowania się wewnątrz organizacji w układzie: góra - dół oraz poziomym. Omówiono nowe możliwości komunikacji, jakie dają np. telefon, Intranet czy Internet oraz skomentowano obawy pracowników odnośnie posługiwania się nimi. (abstrakt oryginalny)

The article presents the process of communication in the workplace, identified communication in the structure of groups and organizations, in contact with the customer. Discusses the organizational changes in the processes of communication - telephone communication (job interviews, customer service) and Internet (writing longer and shorter messages). Characterized pictorial communication (multimedia presentations, emoticons), flavor and the sound that accompanies clients more often. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Berkowitz E. N., Kerin R. A., Rudelius W. (1989) Marketing, Homewood-Boston.
  2. BusinessClick, Błędy w zarządzaniu w aspekcie komunikacji interpersonalnej, Raport, http://www.hrm.pl/content/view/9/50/.
  3. Dąbrowska A. (2010) Marketing pachnący sukcesem, "Marketingu w Praktyce" nr 10 (152).
  4. Dobek-Ostrowska B. (red) (1998) Współczesne systemy komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  5. Few S. (2006) Visual Communication, Cognos Innovation Center for Performance Management, September 13, 2006.
  6. Gilbert A. (2008) What the Nose Knows, Publisher Crown.
  7. http://witaaminkaa.blox.pl/2010/11/Instrukcja-Obslugi-Dziecka.html
  8. Kenawy M., Borowiak K.; Przekaz bez zakłóceń; http://kadry.infor.pl/kadry/hrm/komunikacja/artykuly/74004,przekaz_bez_zaklocen.html.
  9. Knapp M. L. (2000) Hall J. A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2000.
  10. Komunikacja a konflikty w pracy, INFOR, Artykuł z dnia: 2008-04-01.
  11. Komunikacja interpersonalna w pracy, http://www.egospodarka.pl/68187, Komunikacja-interpersonalna-w-pracy,1,20,2.html, 12.07.2011, 12:52.
  12. Komunikacja interpersonalna w miejscu pracy, http://pl.shvoong.com/business- management/management/1784460-komunikacja-interpersonalna-miejscu-pracy/#ixzz22N56yqdL.
  13. Komunikacja wewnętrzna drogą do sukcesu firmy, http://www.szkolenia.com.pl/index/artykul/151; 01.10.2004.
  14. Komunikacja wewnętrzna w firmie 2011, http://www.egospodarka.pl/75371, Komunikacja-wewnetrzna-w-firmie-2011,1,39,1.html, 30.12.2011, 11:05.
  15. Korczyńska A., Jak się porozumieć, czyli o komunikacji w pracy, http://kariera.forbes.pl/z_polecamy/jak-sie-porozumiec-czyli-o-komunikacji-w-pracy.
  16. Kotler Ph.,(2005) Marketing, Wydawca Rebis.
  17. Kuźnik K.; Dobra komunikacja wspiera biznes; http://twojbiznes.infor.pl/index.php/archiwum/2009/11/praktyka/artykul-1303394.html, 2009-11-03.
  18. Leksykon Public Relations, http://pl.scribd.com/doc/19681659/sownik-PR.
  19. Lubina E. (2005) Ewolucja języka edukacji zdalnej, [w:] E-mentor, nr 4 (11) październik, SGH w Warszawie.
  20. Obroń się przed spamem!, Przegląd programów antyspamowych, "Internet Standard" 5/2001.
  21. Olsztyńska A. (2005) Marketing wewnętrzny w przedsiębiorstwie. Koncepcja i narzędzia wspomagające integrację działań wewnętrznych organizacji, Poznań.
  22. Smith K. L (2005) Handbook of visual communication: theory, methods, and media, 2005.
  23. Szen-Ziemiańska J., Kultura osobista w miejscu pracy, http://kadry.infor.pl/kadry/hrm/komunikacja/artykuly/72565,kultura_osobista_w_miejscu_pracy.html.
  24. Szymańska K. (2011) Obsługa klienta, [w:] Marketing w handlu, red. L. Białoń, WSM Warszawa.
  25. Szymańska K. (2011) Obsługa klienta jako źródło innowacyjności [w:] Innowacyjność w funkcjonowaniu przedsiębiorstw i regionów, pod red. E. Gąsiorowska, L. Borowiec, PWSZ, Ciechanów.
  26. Thill J. V., Bovée C. L. (2008) Excellence in Business Communication, 8th ed., Upper Saddle River, N J: Pearson Education.
  27. Turek A. (2003) Rola systemu informacji i komunikacji w organizacji - analiza przypadku banku komercyjnego, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Bochni" nr 1.
  28. Valenti C., Riviere J. (2008) The concept of Sensory Marketing, Högskolan i Halmstad, "Marketing Dissertation".
Cited by
Show
ISSN
1897-4716
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu