BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Tomaszewicz Agnieszka (Uniwersytet Szczeciński)
Title
Rozwój portali społecznościowych w Polsce
The Development of Social Networking Websities in Poland
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 57, s. 375-385, rys.,tab., bibliogr. 20 poz.
Issue title
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju.Cz. I
Keyword
Rozwój, Serwisy społecznościowe
Development, Social networking
Note
streszcz., summ.
Abstract
Przynależność do wirtualnych społeczności pozwala na swobodną wymianę zdań i opinii, dzięki czemu możliwe jest powstanie różnorodnych grup użytkowników posiadających wspólne zainteresowania. "Między podmiotami komunikującymi się ze sobą w sieci dochodzi do tworzenia pewnego rodzaju więzi. Jest to zjawisko charakterystyczne dla koncepcji tzw. społeczności wirtualnych. Koncepcja ta zakłada, że użytkownicy Internetu - konsumenci w coraz większym stopniu tworzyć będą wirtualne grupy, jednolite pod względem zainteresowań, potrzeb, stylów życia, niezależnie od miejsca gdzie się fizycznie znajdują".(fragment tekstu)

The article presents the current list of most popular social network sites in Poland and their importance for the further development of virtual communication. It contains also some information regarding the contemporary portrait of the polish Internet user with a special focus on their aims and their net activity. The article shows also, to some extent, the social networking websites potential and the contemporary trends of their utilization(author's abstract)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Błaszczak A., Docenić portale społecznościowe, "Rzeczpospolita" z dnia 16 lutego 2010 r.
  2. Castells M., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  3. Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa 2007 r.
  4. Diagnoza społeczna 2009. Warunki i jakość życia Polaków, red. J. Czapiński, T. Panek, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa 2009 r.
  5. "Dziennik" z dnia 12 marca 2009 r.
  6. Gregor B., Stawiszyński M., e-Commerce, Oficyna Wydawnicza "Branta", Bydgoszcz - Łódź 2002 r.
  7. http://pl.nielsen.com
  8. http://wiadomosci.mediarun.pl
  9. http://www.gazeta.pl
  10. http://www.gazetaprawna.pl
  11. http://www.internetstandard.pl
  12. http://www.mediarun.pl
  13. http://www.rp.pl
  14. http://www.universalmccann.com.pl
  15. Jaskowska B., Anno Domini 2009: serwisy społecznościowe i mikroblogi, Megapanel PBI/Gemius, http://www.internetstandard.pl
  16. Korzystanie z Internetu, CBOS, Warszawa 2009, www.cbos.pl
  17. Megapanel PBI/Gemius, Ranking najpopularniejszych serwisów, listopad 2009, http://www.internetstandard.pl
  18. Podsumowanie 2009 roku: interactiv (część 1), http://www.internetstandard.pl
  19. "Rzeczpospolita" z dnia 17 lutego 2010 r.
  20. Świderek T., Serwisy społecznościowe napędzą mobilny Internet, "Gazeta Prawna" z dnia 16 lipca 2009 r.
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1896-382X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu