BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Brzozowska-Woś Magdalena (Politechnika Gdańska)
Title
Sektor B2C w Polsce - badanie działalności rynkowych stosowanych przez wybrane serwisy e-commerce
B2C Sector in Poland - Examine the Market Activities Undertaken by Selected Polish E-commerce Services
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 57, s. 85-94, rys.,bibliogr. 4 poz.
Issue title
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju.Cz. I
Keyword
Sektor usług, Handel elektroniczny
Services sector, e-commerce
Note
streszcz., summ.
Abstract
Internetowy sektor Business-to-Consumer (B2C) charakteryzuje olbrzymia zmienność, widoczna zwłaszcza wśród sklepów internetowych (część z nich znika z rynku, jednak bardzo szybko pojawiają się nowe). Według danych pochodzących z pasażu handlowego Sklepy24.pl, w 2008 roku w Internecie działało około 5 tysięcy sklepów współpracujących z pasażem, natomiast w pierwszym kwartale 2010 roku było ich już ponad 6,7 tysiąca. W dużej części zasypywały one konsumentów tradycyjnymi działaniami promocyjnymi powiązanymi z produktem i ceną, które niczym nie wyróżniały nadawcy takich komunikatów spośród innych sklepów o podobnym profilu działalności. Często stosowane przez sklepy działania były z punktu widzenia konsumentów niepotrzebne, a nawet odbierane jako niechciane informacje.(fragment tekstu)

Recognition of the consumer preferences in relation to the factors by which the trading services try to influence the Internet users will enable a better fulfilment of the consumers' expectations and the development of effective forms of communication facilitating the sales process. The article presents the chosen findings of three stages of the empirical research.(author's abstract)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Małek A., Hoopla.pl ogłosiła upadłość, MCI sprzedał akcje za 1 zł, w: IDG.pl, 02.10.2008, http://www.idg.pl
  2. Pelc M., Karbowski M., Polski Internet 2008/2009, w: Gemius, Warszawa: luty 2009, http://www.gemius.pl
  3. Polski rynek e-commerce (brak autora) w: Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, 25.03.2009, http://www.smb.pl
  4. Sławińska M., Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym. PWE, Warszawa 2002.
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1896-382X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu