- Author
- Oczachowska Alina (Politechnika Koszalińska)
- Title
- Wpływ dzieci na zachowania nabywcze ich rodziców
The Influence of Children on their Parents' Buying Behaviors - Source
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 54, s. 239-248, rys., tab.
- Issue title
- Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty Zachowania nabywców - wczoraj, dziś i jutro. Zachowania nabywców na konkurencyjnym rynku
- Keyword
- Dzieci, Zachowania konsumenta, Zachowania klientów
Children, Consumer behaviour, Customer behaviour - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- Obecnie na kształtowanie obrazu świata dziecka mają ogromny wpływ media, zwłaszcza telewizja. Każde nieomal dziecko pod wpływem perswazji reklam telewizyjnych pragnie mieć reklamowany produkt. Z kolei dziecko stosując swoje środki oddziaływania, namawia rodziców do kupna wybranego przez siebie produktu; dzieje się tak w 90% przypadków. Poza tym dzieci są wręcz ekspertami w znajomości rynku i odgrywają wiele ról w procesie podejmowania decyzji przy zakupie produktów przeznaczonych dla całej rodziny.(abstrakt autora)
Today media enormously influence the process of forming the image of the world that children have. Almost every child under the pressure of TV commercials wants to have an advertized product. A child applying one's persuasive measures importunes parents for buying the product selected by him or her. It is so in 90% of the cases. Besides, children play many roles and are experts in the process of taking decisions concerning buying products dedicated to the whole family.(author's abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library - Full text
- Show
- Bibliography
- L. Witek, Merchandising w małych i duŜych firmach handlowych, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2007
- M. Piotrowski, Szkodzi czy pomaga? O reklamie skierowanej do dzieci, "Aktualności Telewizyjne" nr 4 OBOP, Warszawa 1994, s. 81, za: A. Kozłowska, Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Wyd. Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2001
- S. Smyczek, Dysonans pozakupowy - poraŜka czy obszar działania firmy? "Marketing i Rynek" 2002, nr 3; L. Garbarski, Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998
- Cited by
- ISSN
- 1640-6818
1896-382X - Language
- pol