BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Hozer Józef (Uniwersytet Szczeciński), Lis Christian (Uniwersytet Szczeciński)
Title
Teoretyczne aspekty wyceny marki korporacyjnej
Theoretical Aspects of a Corporate Brand Valuation
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2014, nr 36 T.1, s. 63-71, rys., bibliogr. 8 poz.
Issue title
Metody ilościowe w ekonomii
Keyword
Znaki towarowe, Wartość przedsiębiorstwa, Ekonomiczna wartość dodana, Wartości niematerialne
Trademarks, Enterprise value, Economic Value Added (EVA), Intangible asset
Note
streszcz., summ.
Abstract
W ostatnich latach zauważa się rosnące znaczenie wartości znaków towarowych w wycenie przedsiębiorstw. Wartość marek korporacyjnych największych światowych koncernów sięga 90% ich wartości rynkowej. Autorzy usystematyzowali pojęcia związane z wyceną marki korporacyjnej i zaproponowali metodę wyceny znaku towarowego (marki korporacyjnej), bazującą na ekonomicznej wartości dodanej EVA. (abstrakt oryginalny)

A growing importance of a trademark value is observed in the enterprises valuation nowadays. The corporate brand value of the world's largest companies is up to 90% of their market value. The authors systematized concepts related to the valuation of corporate brands and proposed the method of a trademark (corporate brand) valuation based on the economic value added (EVA). (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Ignatowski R. (1995), Konsolidacja sprawozdań finansowych w teorii i praktyce rachunkowości, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa.
  2. Kamela-Sowińska A. (1996), Wartość firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  3. Kufel T. (2003), Wartość firmy w świetle prawa bilansowego i podatkowego, w: Zarządzanie finansami. Mierzenie wyników i wycena przedsiębiorstw, red. D. Zarzecki, t. 1, Uniwersytet Szczecińskie, Szczecin.
  4. Marcinkowska M. (2000), Kształtowanie wartości firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  5. Stewart, T.A. (1997), Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations, Doubleday/ Currency, New York.
  6. Sveiby K.E. (1998-2004), Methods of Measuring Intangible Assets, www.sveiby/articles.
  7. Strassmann P. (1998), The Value of Knowledge Capital, "American Programmer", Vol. 11, No. 3.
  8. Urbanek G. (2008), Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
2080-4881
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu