BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Mago Zdenko (Constantine the Philosopher University in Nitra, Slovakia)
Title
Games on Social Networks and the Promotion Within
Promocja w grach rozgrywanych w sieciach społecznościowych
Source
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2014, nr 205, s. 49-58, rys., tab., bibliogr. 33 poz.
Issue title
Marketing communication - selected issues
Keyword
Gry komputerowe, Serwisy społecznościowe, Komunikowanie marketingowe, Marketing internetowy, Promocja handlowa
Computer games, Social networking, Marketing communication, e-marketing, Commercial promotion
Note
summ.
Abstract
Sieci społecznościowe to niewątpliwie fenomen współczesnej komunikacji elektronicznej i społecznej. Ich interaktywny charakter pozwala wykorzystywać zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne narzędzia marketingowe, takie jak marketing on-line, marketing wirusowy czy advergaming. Granie w gry komputerowe za pośrednictwem sieci społecznościowych stało się ostatnio niezwykle popularnym zajęciem, ponieważ łączy w sobie zalety gier komputerowych z komunikatywnością sieci społecznościowych. Celem artykułu jest określenie roli advergamingu w sieciach społecznościowych oraz znaczenia tego zjawiska jako interaktywnego narzędzia marketingowego. W badaniach zastosowano kwestionariusz poświęcony advergamingowi na Facebooku, który jest jedną z najpopularniejszych sieci społecznościowych na świecie.(abstrakt oryginalny)

Social networks are undoubtedly a phenomenon of current electronic and social communication. Their interactive nature in digital environment allows the use of both traditional and new marketing tools, such as online marketing, viral marketing and advergaming. Playing computer games via social networks has just become a very popular activity because it combines some advantages of computer games with communicability of social networks. The aim of the study is to determine the extent of advergaming on social networks and its importance as an interactive marketing tool, using a questionnaire about advergaming on Facebook, that belongs to the most widely used social networks not only in Slovakia, the Czech Republic and Poland, but also worldwide.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. 50Cubes (2010), Mall World, Facebook.
  2. Appeltauerová L. et al. (2011), Česko na sociálních sítích, http://www.h1.cz/co-pravedelame/ publikace/studie-cesko-v-socialnich-sitich-2011 (retrieved 29.10.2013).
  3. BioWare (2011), Mass Effect 2. Electronic Arts, PS3.
  4. Björk S. (2010), Principles and patterns of social games: Where's the difference compared to other games? "GCO Games Convention Online Leipzig", http://www.slideshare.net/ staffanb/principles-and-patterns-of-social-games (retrieved 15.09.2013).
  5. Blizzard Entertainment (2004), World of Warcraft, PC.
  6. Casual Games Association (2012), Social network games 2012: Casual games sector report, http://dl.dropboxusercontent.com/u/3698805/research/2012_CGA_SocialSector.pdf (retrieved 14.09.2013).
  7. Chen S. (2009), The social network game boom, http://www.gamasutra.com/view/ feature/4009/the_social_network_game_boom.php (retrieved 14.09.2013).
  8. Electronic Arts (2013), Tetris Blitz, Facebook.
  9. Evans D. & McKee J. (2010), Social media marketing: the next generation of business engagement, Wiley Publishing, Indianapolis, IN.
  10. Frühaufová P. (2014), Hraní na sociálních sítích (Facebook hry): Výsledky průzkumu, http://hrani-na-socialnich-sitich-f.vyplnto.cz (retrieved 17.10.2014).
  11. Funk T. (2013), Advanced social media marketing: How to lead, launch, and manage a successful social media program, Apress.
  12. ISG (2010), 2010 PopCap Social Gaming Research, http://www.infosolutions group.com/ 2010_PopCap_Social_Gaming_Research_Results.pdf (retrieved 14.09.2013).
  13. King (2012), Candy Crush Saga, Facebook.
  14. Linden Research (2003), Second Life, PC, online.
  15. Maxis - Playfish (2012), SimCity Social, Electronic Arts. Facebook.
  16. Playdom (2012), Marvel: Avengers Alliance, Facebook.
  17. Playfish (2011), The Sims Social, EA Games. Facebook.
  18. Radoff J. (2010), History of social games, http://radoff.com/blog/2010/05/24/ historysocial- games/ (retrieved 25.10.2013).
  19. Richter F. (2013), Half of the world's online population uses facebook, http://www.statista.com/ topics/1164/social-networks/chart/1103/top-10-social-networks-in-q1-2013/ (retrieved 23.10.2013).
  20. Rossi L. (2010), Playing your network: gaming in social network sites, http://papers.ssrn.com/ sol3/papers.cfm?abstract_id=1722185 (retrieved 14.09.2013).
  21. Social Point (2011), Social Wars, Facebook.
  22. Social Point (2012), Dragon City, Facebook.
  23. Sterne J. (2010), Social media metrics: How to measure and optimize your marketing investment, John Wiley & Sons, New Jersey.
  24. The Sims Studio (2009), The Sims 3, Electronic Arts. PC.
  25. Velšic M. (2012), Sociálne siete na Slovensku, Inštitút pre verejné otázky, Bratislava.
  26. Wooga (2011), Diamond Dash, Facebook.
  27. Yee N. (2006), Motivations for play in online games, "CyberPsychology & Behavior", Vol. 9, No. 6, pp. 772-775.
  28. Zarrella D. (2010), The social media marketing book, O'Reilly Media, Sebastopol, CA.
  29. Zynga (2007), Texas HoldEm Poker, Facebook.
  30. Zynga (2009), FarmVille, Facebook.
  31. Zynga (2010), CityVille, Facebook.
  32. Zynga (2012), FarmVille 2, Facebook.
  33. [www1] https://www.facebook.com/SamsungTVUSA/app_564251213600938 (retrieved 13.12.2012).
Cited by
Show
ISSN
2083-8611
Language
eng
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu