BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Grześ-Bukłaho Justyna (Politechnika Białostocka)
Title
Źródła pozyskiwania przez klientów informacji o ofercie przedsiębiorstw deweloperskich
Sources of Obtaining Information by Customers About the Offer of Developer Enterprises
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2014, nr 36 T.1, s. 227-239, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Issue title
Metody ilościowe w ekonomii
Keyword
Rynek nieruchomości, Przedsiębiorstwo deweloperskie, Rynek mieszkaniowy, Konkurencyjność, Rekomendacje
Real estate market, Development company, Housing market, Competitiveness, Recommendation
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule dokonano analizy źródeł pozyskiwania informacji o ofercie deweloperów przez klientów. Tekst stanowi odpowiedź na pytanie, czy klienci uwzględniali opinie innych osób przy wyborze przedsiębiorstwa deweloperskiego. Ponadto przeanalizowano wiarygodność rekomendacji wybranych podmiotów z punktu widzenia klientów. Wnioski płynące z analizy umożliwią sformułowanie istoty komunikowania się przedsiębiorstw deweloperskich z potencjalnymi i bieżącymi klientami oraz budowanie z nimi relacji. Analizę źródeł wtórnych zweryfikowano wynikami badań ankietowych klientów przedsiębiorstw deweloperskich, którzy zakupili mieszkanie na rynku pierwotnym województwa podlaskiego w latach 2005-2011. (abstrakt oryginalny)

The article analyzes the sources of information on offer developers by customers. The text constitutes the answer to a question, whether customers considered opinions of other persons when choosing the developer enterprise. In addition, a credibility of the recommendation of chosen entities was analysed from the point of view of customers. Coming conclusions from analysis will enable formulating of the being of communicating developer enterprises with potential and current customers and building the relation with them. Analysis of secondary sources was backed up with results of the questionnaire survey of customers of developer enterprises which purchased living on the primary market of the Podlasie province in 2005-2011 years. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Chen Pei-Yu, Wu Shin-yi, Yoon Jungsun (2004), The Impact of Online Recommendations and Consumer Feedback on Sales, ICIS 2004 Proceedings, Paper 58.
  2. Gajewski S. (1997), Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  3. Karwowski A. (2010), Referencje - narzędzie doskonałe, "Marketing w Praktyce", nr 5 (147).
  4. Kilen N., Jasłowska M. (2006), Budujemy markę dewelopera, "Marketing w Praktyce", nr 2 (96).
  5. Kozielski R. (2011), Biznes doświadczeń - zachwycić klienta, "Marketing w Praktyce", nr 4 (158).
  6. Lim B.Ch., Chung C.M.Y. (2014), Word-of-Mouth. The Use of Source Expertise in the Evaluation of Familiar and Unfamiliar Brands, "Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics", Vol. 26, No. 1.
  7. Mróz B. (2009), Zaufanie w relacjach firma-konsument: uwarunkowania i dylematy, w: Garbarski L., Tkaczyk J., Kontrowersje wokół marketingu w Polsce, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  8. Nowacka A., Nowacki R. (2004), Podstawy marketingu, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  9. On Board PR - ECCO Network (2005), Marka dewelopera i klient. Oczekiwania wobec marek deweloperów, autorytety i źródła opinii, Warszawa.
  10. Stanisz A. (2007), Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny, t. 3: Analizy wielowymiarowe, StatSoft Polska Sp. z o. o., Kraków.
  11. Stiglitz J.E. (1989), Imperfect Information in the Product Market, w: Handbook of Industrial Organization, Vol. 1, ed. R. Schmalensee, R.D. Willig, Elsevier Science Publishers B.V., Cambridge.
Cited by
Show
ISSN
2080-4881
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu