- Author
- Janeczek Urszula (University of Economics in Katowice, Poland)
- Title
- Ethical Aspects of Marketing Communication in New Media
Zagadnienia etyczne komunikacji marketingowej w nowych mediach - Source
- Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2014, nr 205, s. 120-132, tab., bibliogr. 20 poz.
- Issue title
- Marketing communication - selected issues
- Keyword
- Komunikowanie marketingowe, Media społecznościowe, Internet, Etyka
Marketing communication, Social media, Internet, Ethics - Note
- summ.
- Abstract
- W artykule podjęto problematykę etycznych aspektów komunikacji marketingowej w nowych mediach. Zaprezentowano różnice w zakresie narzędzi komunikacji, wykorzystywanych w marketingu tradycyjnym i wirtualnym, w stosunku do konsumenta. Pokazano przykłady złych praktyk w komunikacji marketingowej w nowych mediach oraz próby wypracowania standardów zachowań w tym obszarze.(abstrakt oryginalny)
The article deals with ethical aspects of marketing communication in new media. Differences between communication tools that are used in traditional and virtual marketing with reference to a consumer are presented. Bad practices in marketing communication in new media are demonstrated along with some attempts at creating relevant standards of behaviours.(original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice - Full text
- Show
- Bibliography
- Bailyn E. (2013), Przechytrzyć social media, Helion, Gliwice.
- Bertelsen A., Schneider M., Henderson S., Loyality in 4D. How brands, consumers and platforms can win at location-based service, Report. www.a-g.com/4dloyality/ loyality_in_4d_white_paper, after: J. Lovett (2012), Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Helion, Gliwice.
- Baruk A.I. (2011), Etyczny konsument marketingu produktów spożywczych. Nabywcy finalni o poziomie etyki oferentów żywności, Dom Organizatora, Toruń.
- Baudrillard J. (2005), Symulakry i symulacja, przeł. S. Królak, Wydawnictwo SiC!, Warszawa, za: Z. Bauer (2009), Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia, teoria, praktyka, Universitas, Kraków.
- Bauer Z. (2009), Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia, teoria, praktyka, Universitas, Kraków.
- Cornelissen J. (2010), Komunikacja korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
- Dijk J. van (2010), Społeczne aspekty nowych mediów. Analiza społeczeństwa sieci, WN PWN, Warszawa.
- Jakubowicz K. (2011a), Nowa ekologia mediów. Konwergencja a metamorfoza. Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
- Jakubowicz K. (2011b), Unia Europejska a media. Między kulturą a gospodarką. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
- Kapuściński R. (2006), Autoportret reportera, Znak, Kraków (A. Wasiołka translation).
- Kotler P. (2010), Kotler o marketingu. Jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach. New Media, Warszawa.
- Kowalski T. & Jung B. (2006), Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
- Miotk A. (2013), Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, Helion, Gliwice.
- Mokrzysz-Olszyńska A. & Targański B., eds. (2012), Uwarunkowania prawne marketingu w społeczeństwie informacyjnym. Zagadnienia wybrane, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
- Rogers E. (2003), Diffusion of innovation, Simon and Suster, New York, after: M. Szpunar (2012), Nowe-stare medium. Internet między tworzeniem nowych modeli komunikacyjnych a reprodukowaniem schematów komunikowania masowego, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.
- Sadowski M. (2012), Rewolucja social media, Helion, Gliwice.
- Scott D.M. (2009), Nowe zasady marketingu i PR, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa.
- Szpunar M. (2012), Nowe-stare medium. Internet między tworzeniem nowych modeli komunikacyjnych a reprodukowaniem schematów komunikowania masowego, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.
- Zittrain J.L. (2008), The future of the Internet and how to stop it, New Haven, London, after: Z. Bauer (2009), Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia, teoria, praktyka, Universitas, Kraków.
- [www 1] http://www.saferinternet.pl/abstraktyii/dr_busch_michael_komisja_europejska. html (accessed: 10.02.2014).
- Cited by
- ISSN
- 2083-8611
- Language
- eng