- Author
- Rodzeń Daniel (Uniwersytet Opolski)
- Title
- Uwarunkowania działań informacyjnych pośredników w obrocie nieruchomościami
Determinants of Information Operations of Real Estate Agents - Source
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2014, nr 36 T.1, s. 397-409, bibliogr. 16 poz.
- Issue title
- Metody ilościowe w ekonomii
- Keyword
- Obrót nieruchomościami, Informacja, Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami
Real estate transactions, Information, Property turnover - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- W artykule dokonano identyfikacji i prezentacji wieloaspektowych uwarunkowań działań informacyjnych pośredników w obrocie nieruchomościami. Ze względu na interdyscyplinarny charakter zagadnienia, uwzględniono uwarunkowania w aspekcie ekonomicznym, technicznym, psychologicznym, socjologicznym, lingwistycznym oraz etycznym. Poznanie powyższych zagadnień umożliwia optymalizację działań informacyjnych, prowadzi do wzrostu ich efektywności oraz skuteczności. (abstrakt oryginalny)
The article presents a multifaceted determinants of information operation of real estate agents. Due to interdisciplinary nature of the issue, conditions like economic, technical, psychological, sociological, linguistic and ethical were taken into considerations. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library - Full text
- Show
- Bibliography
- Batko A. (2005), Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
- Bralczyk J. (1996), Język na sprzedaż, Businessman Book, Warszawa.
- Cialdini R. (1998), Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- Czerwiński A. (2011), Przemiany na rynkach informacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole.
- Forlicz S. (2008), Informacja w biznesie, PWE, Warszawa.
- http://klienci.masterplan.pl/telemarketing/kodeks_etyczny_smb.php (dostęp 5.05.2013).
- Kodeks Etyczny Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, http://wortal.masterplan.com. pl/telemarketing/kodeks_etyczny_smb.php (dostęp 25.09.2006).
- Nieruchomości w Polsce. Pośrednictwo i zarządzanie. Kompendium (2007), red. W.J. Brzesi, D. Cichoń, K. Jurek, B. Rogatko, Europejski Instytut Nieruchomości, Warszawa- Kraków.
- Oleński J. (2001), Ekonomika informacji. Podstawy, PWE, Warszawa.
- Psychologia ekonomiczna (2004), red. T. Tyszka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- Psychologia poznawcza w praktyce (2012), red. A. Falkowski, T. Zaleśkiewicz, PWN, Warszawa.
- Raudenr J., Psychosemantyka - realizm psychosemantyczny i jego wykorzystanie w komunikacji społecznej, http://www.polska- psychologia.edu.pl/konferencja/2006_06_24_ psychosemantyka_raudner.doc.
- Rodzeń D. (2014), Ekonomiczne aspekty działań informacyjnych podmiotów na rynkach nieruchomości, praca doktorska w maszynopisie, Opole.
- Standardy zawodowe pośredników w obrocie nieruchomościami, Załącznik do komunikatu Ministra Infrastruktury z dn.18 marca 2009 r. (poz.14).
- Tyszka T. (1999), Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- Ustawa z dn. 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, Dz.U.1997, nr 115, poz. 741 z późn. zm., (stan prawny: 31 grudzień 2013 r.).
- Cited by
- ISSN
- 2080-4881
- Language
- pol